gcs (oregistrerad) Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 En spektumanalysator ska ha ett filter inbyggt som gör att när man skickar in pinknoise så ska analysatorns alla staplar visa lika mycket. Det bästa är enligt mig att köra med en FFT analysator som har mer än 1000 mätpunkter. Vidare tycker jag att en analysator är guld värd. Kolla den här. http://www.dk-audio.com/ Klicka sedan vidare till MSD-audiometering
punkrockdude Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Vad tycker ni om Brainspawn SpectR-Pro ? Den kan man även köra genomsnitt med så att det blir mer lena reaktioner som med rms. Brainspwn SpecR-Pro DirectX
gcs (oregistrerad) Postat 1 juni 2004 Postat 1 juni 2004 Den är lite svår att läsa med alla fryspunkter. Det borde finnas ett läge där man kan se staplar som är fyllda upp till fryspunkterna. Det blir liksom lätare att läsa av tonkurvan. Sedan räcker det med en display för båda kanalerna eftersom det är summan man är intresserad av eller hur?
Fredster Postat 20 oktober 2004 Postat 20 oktober 2004 De flesta jag sett funkar så att man har frekvensen i ena ledden och "volymen" i andra. Så längst till vänster finns bastoner, längst till höger diskanttoner. Höga staplar visar starka ljud. Ljud under så där 30 Hertz kan man lika väl ta bort, de hörs ändå inte i högtalarna. Mycket skrammel över så där 13 kHz är nog mest fel de också. Däremellan, nånstans finns ljud som vi människor hör. I min lilla värld är snarast så att den mest stör, men vi är ju alla olika. Själv lyssnar jag med öronen tror jag, inte med ögonen. Trombonisten Öhhhhh...va??? Är det någon som förstår vad han menar? 😛 Skrammel över 13 kHz....ja det vill man ju absolut inte ha! 😛 Eftersom han lyssnar med öronen så kanske det stämmer men absolut inte om vi lyssnar med ögonen....då vill vi ha "skrammlet" över 13 kHz.....även fast människan inte hör det 😆 En del svar e för sköööööna!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.