Jump to content
Annons

Egenkomponerat...

Recommended Posts

I C O N (oregistrerad)
Postat (redigerat)

LÅTNAMN: Who´s To Blame, Creeps, Wrecking Machine

ARTIST/GRUPP: UNITED MACHINERY

GENRE: Fyllemetal

LÅTLÄNGD:

KOMPOSITÖR: UNITED MACHINERY

PRODUCENT: Omega, SNUFF MUSIC SOLUTION

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: (ex. mp3/ogg vorbis/aac osv)

STORLEK: (ex. 5.3 megabyte)

STATUS: Skiss/Färdig demo (OBS! Färdig demo kan även komma att recenseras i papperstidningen)

(

LÅTLÄNK:) UNITED MACHINERY

ja va faen...´ 😳

Redigerat av I C O N
Annons
Postat
ja va faen...´ 😳

Lyssnade på "Who's to blame, Cool sång, låten känns helt klart nutida, skulle lätt platsa i en tuff actionrulle!

å DÅÅÅ, får det inte finnas trumfills i låten som sänker en såpass proffsig produktion som denna... Tighta till fillsen så är det bar å åk 🙂

Stefan

I C O N (oregistrerad)
Postat

Nu är det ju knappast en färdig produktion så vi har släppt igenom rätt mycket, alkoholintaget låg dessutom på en rätt hög nivå vid inspelning... Tack för dina synpunkter!!!

Postat

Coolt! håller med om trumfillsen.. snygg sång, låter lite distad Ozzy ibland, typ där vid 0.55 & 1.40 på första låten! Bra betyg allt som allt men ta lite lugnare med spriten nästa gång så blir det kanon! Rock on! 🙂

I C O N (oregistrerad)
Postat

Tack för all positiv kritik!!!

Postat (redigerat)

Håller med Vallhagen - skitbra! (Who's to blame - den enda jag lyssnat på hittills) Får en del Guns 'n' Roses känsla i versen - tror det är sången (särskilt stämmorna) som gör det.

Tycker det var skönt med ett solo som är rock 'n roll utan att spruta tusentals toner och massor av svep och arpeggion - passade perfekt till låten.

Bra jobbat!

///Jocke

Redigerat av Hilmer
Postat (redigerat)

Lyssnade på Whos to blame och får känslan av att ni gillar Velvet Revolver. Tänkte främst på Big Machine-soundet. Faktum är att jag lyssnat så lite på Velvet att jag nog skulle kunna tro att det här va en Velvet-låt om någon försökte lura mig på fyllan. Och det måste väl vara ett bra betyg? Eller så är det inte det... hum...

EDIT: pillade rätt lite

Redigerat av danieel
Postat

Ja vafan, det här var kanon!

Tycker allt låter bra, hör inte att det skulle vara nåt fel på trummorna, men jag är ingen expert på ljudbilder heller...

I C O N (oregistrerad)
Postat
Lyssnade på Whos to blame och får känslan av att ni gillar Velvet Revolver. Tänkte främst på Big Machine-soundet. Faktum är att jag lyssnat så lite på Velvet att jag nog skulle kunna tro att det här va en Velvet-låt om någon försökte lura mig på fyllan. Och det måste väl vara ett bra betyg? Eller så är det inte det... hum...

EDIT: pillade rätt lite

Det tackar vi för... Men jag tycker nog att vi är betydligt hårdare än VR... 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.