ketri Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 ... men jag hittar inget om det. Kan jag använda min Mbox som "huvud"-ljudkort? Alltså så att allt ljud från datorn, (spel, musik, film osv) körs genom den. Använder pc om det spelar ngn roll. Om svaret är ja på frågan, beskriv gärna hur man går tillväga...
bergis Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 Ja det går utmärkt att använda! Antar att du har win xp.. Gå in på kontrollpanelen->ljud....->enheter och välj där m-box som standarduppspelare. Om den inte syns där så finns det drivrutiner att ladda ner från digidesigns hemsida. Lycka till! (har inte min dator framför mig nu men på den vägen bör du hitta inställningar för ljud).
ketri Postat 4 maj 2004 Trådstartare Postat 4 maj 2004 OK, tack! Det verkar ju inte så svårt men jag har noll koll på datorer så...
TobbeE Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 för mig funkade detta enbart när ja hade instalerat det på mitt "Studio" Xp inte på mitt vanliga xp så det är väll lite sisådär me det dära ..
ketri Postat 4 maj 2004 Trådstartare Postat 4 maj 2004 Jag har provat nu, men Mboxen finns inte med i listan på ljudkort man kan välja. Några tankar eller idéer om hur man kan lösa det?
trombonisten Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 Ladda in WaveDriver först. Den finns att ladda ner helt gratis från www.digidesign.com T.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.