SLC-trax Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 Kan man göra PWM*-ljud i Ableton Live's Operator-synt? hittar inte det nånstans.. 😠 *) Pulse width modulation (?) eller oscillator phase modulation alltså som i Reasons Subtractor kan man modulera osc phase med LFO för att uppnå en chorusliknande effekt... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 12 februari 2006 Dela Postat 12 februari 2006 ingen aning.. men en sak jag saknar i standrads syhnten i Live är just ett modulation weel:S Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 15 mars 2006 Dela Postat 15 mars 2006 Kan man göra PWM*-ljud i Ableton Live's Operator-synt? hittar inte det nånstans.. 😆 *) Pulse width modulation (?) eller oscillator phase modulation alltså som i Reasons Subtractor kan man modulera osc phase med LFO för att uppnå en chorusliknande effekt... 😛 Herre Gud... Vilka frågor... Men jag är nästan säker på det. Pulse with går att ställa in tillsammans med LFO iaf i oscillatorerna. Men jag antar att du menar ngt helt annat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kill All Autotuner Postat 15 mars 2006 Dela Postat 15 mars 2006 ingen aning.. men en sak jag saknar i standrads syhnten i Live är just ett modulation weel:S det finns väl ingen Synth i Live ? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
niklas73 Postat 15 mars 2006 Dela Postat 15 mars 2006 ingen aning.. men en sak jag saknar i standrads syhnten i Live är just ett modulation weel:S det finns väl ingen Synth i Live ? 😏 Är jag helt ute o cyklar nu men om du menar synth som keyboard så finns det på datorns tangentbord. Det här svaret kan verka väldigt dumt om jag missuppfattade dig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 23 mars 2006 Trådstartare Dela Postat 23 mars 2006 ingen aning.. men en sak jag saknar i standrads syhnten i Live är just ett modulation weel:S det finns väl ingen Synth i Live ? 😄 Jo, Operator heter den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 23 mars 2006 Dela Postat 23 mars 2006 (redigerat) ingen aning.. men en sak jag saknar i standrads syhnten i Live är just ett modulation weel:S det finns väl ingen Synth i Live ? 😄 Jo, Operator heter den. Alltså. Det är en synth som är gjord av Ableton och som passar väldigt bra med programmet i fråga. Men den ingår inte. Man måste köpa den separat. Den kostar 129 Euro. Operator info Här finns två filmer som presenterar Operator Redigerat 23 mars 2006 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 24 mars 2006 Dela Postat 24 mars 2006 Utifrån bilden (och även namnet) så ser det ju ut som en FM-synth...? I så fall finns ju inga "vanliga" oscillatorer att köra PWM på, väl. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 27 april 2006 Trådstartare Dela Postat 27 april 2006 Utifrån bilden (och även namnet) så ser det ju ut som en FM-synth...? I så fall finns ju inga "vanliga" oscillatorer att köra PWM på, väl. Operator är en väl en "hybridsynth" som kan både subtraktiv och FM-syntes. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 28 april 2006 Dela Postat 28 april 2006 Ok, det är mycket möjligt. Har inte sett den i verkligenheten, och utgick som sagt bara från namnet och screenshoten som Pluffo postade. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.