Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Mitt problem är att jag vill kunna spela in mig själv samtidigt som jag lyssnar i hörlursuttaget med direktsignalen, från sången eller gitarren, och det redan färdiga i datorn.

Och jag vet inte hur jag skall göra detta. Jag har försökt ta den från fx send till datorns in, och från datorn till tape in. Sedan har jag lattjat med "tape to ctrl room" och "tape to mix". Men signalen blir antingen blandad med den som processas eller bara den som spelas in.

Jag förstår knappt själv vad jag skriver f.ö.

Jag har:

Behringer UB802

Powerbook G4 15"

samt sladdar och micar och pod 2.0 och oanvända strängar och papper överallt. 😉

Programmet jag använder är f.ö Logic pro 7.1.1

Har sökt runt och endast hittat denna tråd som angränsar till det lilla problem jag har.

Hoppas det finns ngn som kan peta mig rätt i denna djungel av kärlek... eh... utrustning. 😳

Annons
Postat

ja har kopplat som du, fx send till dator in och dator ut till tape in och sen tape to ctrl room och sen ctrlroom out till monitorer. Det borde funka, funkar för mig 😆

Postat

Om Du mutar det instrument Du spelar in i Logic? Då hör Du det redan inspelade utan latency från datorn. Sen skall Du bara fixa att Du hör den gitarr Du spelar in direkt från bordet och voila, noll latency!

Postat (redigerat)

Tack för svaren. Det sade klick... jag jobbade nämligen med Cubase fram till för två månader sedan... så det är vissa helt självklara saker som jag inte greppar.

Att det nu är helt värdelöst ljud får väl bli en annan tråd då, jag ha ju samma grejer i övrigt. 😛

EDIT: jag har skev tidsuppfattning, det var nämligen c:a 4 månader sedan jag fick min kärlek (powerbooken å logic)

Redigerat av steflund

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.