Thimmie Postat 16 januari 2006 Postat 16 januari 2006 Faaaaaan Jag som precis gjort en låt i.. C, G, Am, F!!! Löjligt! Ujuj! Jag också, jobbigt det blev nu... 😛
MusicGene Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 jag har inte läst igenom tråden, men när jag läste samma nyheter tidigare om samma sak så visade det sig att de amerikanska jättarna hade "gett sig" och fogat sig till massorna. Det blir alltså inte någon hetsjakt vad jag förstått.
allansson Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Alltså, det stämmer ju inte med originalen så de kan inte stämma oss, möjligen gitarrerna... 😆 Jamen där har vi ju lösningen. Bygg in lite småfel i allting som återges, så har man ryggen fri. Men då får du inte heller döpa tabben till låtens namn... för att då har du haft uppsåt till nåt brottsligt och det är lika illa som att faktiskt begå brottet
nadom Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Dom kan väl lagsifta så mycket dom orkar där borta? Det är ju bara att flytta alla siter till något normalt jäkla land... Fattar inte hur man kan vara emot piratkopiering efter sånt här. https://www.piratpartiet.se/default.aspx?SplashRendered=true känns mer och mer aktuellt...
soda_jam Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Vilken låt? (bas-tabbar) 😉Intro/Verse E--2\--7-7-7-7-7-7------------3-3-3-3--5-5-5-5--7-7-7-7-7-------- A------------------5-5-5-5-5-5----------------------------------- D---------------------------------------------------------------- G---------------------------------------------------------------- Chorus E------5-5-5--7-7-7-5-7-----+-----5-5-5--7-7-7-5-7-+-7-7-7------+ A--5-5----------------- X 3 +-5-5------------------+------ X 5 -+ D---------------------------+----------------------+------------+ G---------------------------+----------------------+------------+ Devo - Mongoloid... efter en olaglig sökning på google 😉😆
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 Nästa gång jag lägger upp nåt nytt här så bifogar jag OCR nummer så ni kan pröjsa in på mitt konto. Man vill ju rätta sig i ledet och inte skapa grogrund för kriminalitet. Upp till kamp mina tappra bröder låt oss hjälpa storbolagen att fylla på i kassavalven. Är det nån som har copyrightat tonerna föresten nån sån vet, vilka får man spela? Göran
surikatmamma Postat 27 januari 2006 Postat 27 januari 2006 och alla tredjeklassare som sjöng på Pink Floyds "Another Brick In The Wall" 1980, har vuxit upp nu och studerat juridik. Därför har en hel klass - faktiskt - stämt dem för deras sånginsats på hitlåten. Då var de 7-8 år och tyckte det bara var jävligt kul att få vara med... nu vill de ha pröjs för stort konstnärligt skapande... De hävdar att de inte fick någonting.... nu är de vuxna och vill ha sin beskärda del av kakan. Mjölkas det som mjölkas kan.... Är det sant eller hittar du på?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.