Martin Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin
FredrikMikaelsson Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Ja snart kan du väl få fängelse om du har samma hårfärg som någon i musikbranschaen 😏 Dekadens, dekades...
Martin Postat 12 december 2005 Trådstartare Postat 12 december 2005 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin
VacUm Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Haa. Jag fick den på annat håll nyss. [OLAGLIG] Autom Leaves (A-delen) Cm, F7, Bbmaj,Eb maj, Am7b5, D7, Gm [/OLAGLIG]
FredrikMikaelsson Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Jag tycker det är befängt, någon som har adressen till vart man skriver upp sig som självmordsbombare hos al-quaida? Jag har länken men vill inte riskera långvarig torrtyr på Quba... 😏
FredrikMikaelsson Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 gå till google, skriv, failure och klicka på JAG HAR TUR 😏
Coffeemidget Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 mog1... Om jag fick ge någon i världen en fekaliedusch ur det blå, så ligger den som kläckte detta på topp tio...
Tobb Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Vansinnigt... Snart blir man väl kastad i fängelset om man råkar gå och nynna på sin favoritlåt!
Martin Postat 12 december 2005 Trådstartare Postat 12 december 2005 (redigerat) *redigerat av admin* Redigerat 11 december 2013 av Martin
Thimmie Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 HAHAHAHAHAHA! Jag tjuter av skratt!!! 😏😆😆 Det roligaste är att man måste vara signad till ett musikförlag för att det ska gälla. Det finns MASSOR med låtskrivare som "bara" har skivkontrakt men inte är signade på ett musikförlag. Intressant hur de ska filtrera bort dessa...
DåligtGehör Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Underbart! Jag är för ett mer genomreglerat och övervakat samhälle. Mer till de som har och mindre till de som inget eller lite har som Jesus sa.
Jejje Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Kan de inte koncentrera sig på att släppa bra musik som säljer istället för att försöka mjölka pengar ur folk och stämma dem på de fånigaste sätt 😏
Valdez Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Sjukt värre.... 😏😆 men skulle inte förvåna mig om det blir så....
ViktorDenStore Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 HAHAHAHAHAHA! Jag tjuter av skratt!!! 😏😆😆 Det roligaste är att man måste vara signad till ett musikförlag för att det ska gälla. Det finns MASSOR med låtskrivare som "bara" har skivkontrakt men inte är signade på ett musikförlag. Intressant hur de ska filtrera bort dessa... 🙂🙂
Stinkey Zwei Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Du har rätt Tobb, musikbranchen hatar musik, men älskar pengar.
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 det är ju aldrig nå problem att plocka ut ackord eller text till en låt. Det tar väl 20 minuter istället för 1 som det tar att hitta den felskriven på nätet. Det som är lite jobbigare är ju dock att lära sig solon och feta shreds utan att använda sig av tabs.. Jag använder mig aldrig av internet att lära mig låtar eftersom det aldrig stämmer det som folk skrivit ändå, men texter hare hänt att man kollat in faktiskt ... Vilket oxå i 4 av 5 fall inte stämmer. Skulle dom solla bort att skit från internet tror jag helt klart att det skulle vara under 100 sidor kvar ..
ztevie Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Med samma logik skulle framtiden kunna bli nåt sånt här också: "Hej! Jag ska byta generator i min Volvo, vet någon hur man gör?" "Du! På det här forumet pratar vi inte olagligheter, du får lära dig repa din bil på nåt annat verkstadsforum... Jävla pirat!!!"
Eternal Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Med samma logik skulle framtiden kunna bli nåt sånt här också: "Hej! Jag ska byta generator i min Volvo, vet någon hur man gör?" "Du! På det här forumet pratar vi inte olagligheter, du får lära dig repa din bil på nåt annat verkstadsforum... Jävla pirat!!!" Haha, klockrent!
Egghuvud Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Ja fast de har en poäng det skulle kunna vara ... nästan farligt om folk började kopiera folks akordföljder och sedan spelade folks låtar. Det skulle nästan bli anarki tror jag..... Bäst att kväva det i sin linda innan det blir en tocken där modefluga av det. 😠
ViktorDenStore Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 En duktig musiker behöver inte tabs och akordföljder... han spelar utantill 🙂 😉
ViktorDenStore Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Ska notböcker ochså bli olagliga eller? 😕 Borde det inte bli olagligt att lyssna på musik utan kompositörens tillstånd... 😉 Det tycker jag vore en bra idé... 🙂
FredrikMikaelsson Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Ska notböcker ochså bli olagliga eller? 🙂 nä då får ju upphovsmännen stålar, och något förlag etc, så det uppmuntras nog bara 😉
VacUm Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 det är ju aldrig nå problem att plocka ut ackord eller text till en låt. Det tar väl 20 minuter istället för 1 som det tar att hitta den felskriven på nätet. Det som är lite jobbigare är ju dock att lära sig solon och feta shreds utan att använda sig av tabs.. Jag använder mig aldrig av internet att lära mig låtar eftersom det aldrig stämmer det som folk skrivit ändå, men texter hare hänt att man kollat in faktiskt ... Vilket oxå i 4 av 5 fall inte stämmer. Skulle dom solla bort att skit från internet tror jag helt klart att det skulle vara under 100 sidor kvar .. Ja, du verkar ju fatta vad diskussionen går ut på...
Signert Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Det är ju olagligt att lägga ut annat upphovsrättsskyddat material, t.ex. böcker, på nätet, så varför skulle inte sångtexter sättas stopp för också? Tycker det vore synd om det blir så, men är inte särskilt förvånad. För övrigt minns jag det tidiga 90-talet - före www - då jag skrev av ackordföljder i smyg i musikaffärer... Det är andra tider nu.
DåligtGehör Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Det är ju olagligt att lägga ut annat upphovsrättsskyddat material, t.ex. böcker, på nätet, så varför skulle inte sångtexter sättas stopp för också? Tycker det vore synd om det blir så, men är inte särskilt förvånad. För övrigt minns jag det tidiga 90-talet - före www - då jag skrev av ackordföljder i smyg i musikaffärer... Det är andra tider nu. En tidig pirat med andra ord. Vet du inte att det är fel att memorera ackordsföljder och dylikt från böcker. Även att med hjälp av gehör kunna ta ut en harmoniföljd är stöld och fel. Själv har jag aldrig gjort något fel.
Richie76 Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Jag tycker att vi alla ska spela in we shall overcome och hålla händer..´ Fast nu skrev jag ju likförbannat ett stycke ur en låttext, på nätet!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.