Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

hej alla glada!

har stött på ett litet problem här. det är så att jag har importerat en OMF i cubase, men alla stereospår är splittade i L/R. hur får jag dem till EN stereofil igen? så jag slipper ha dem som två stycken pannade mono. (blir ju jobbigt med inserteffekter)

tack på förhand

Annons
Postat

Tja om de är splittade så får du lägga in dem i Cubase, så rendera en ny audiofil; dvs export audio. Välj stereo interleaved.

Nått annat sätt vet jag inte 😕

Postat
Kan du inte exportera dem igen fast gör rätt denna gång?

nej, exporten är gjord från soundscape, och vad jag vet finns inte det tillvalet. men i soundscape kan man bara markera spåren och ta "consolidate" så jag hoppades att det skulle gå att göra på nåt liknande sätt i cubase..

aja.. verkar som jag får göra en mixdown på alla spår

*sucka*

MrPhil (oregistrerad)
Postat

nej, exporten är gjord från soundscape, och vad jag vet finns inte det tillvalet. men i soundscape kan man bara markera spåren och ta "consolidate" så jag hoppades att det skulle gå att göra på nåt liknande sätt i cubase..

*sucka*

Vet inte om det är till nån hjälp, men i Soundscape kan du exportera två monofiler som en stereo-wav-fil.

Jag tror dock förutsättningen är att de måste vara exakt lika långa.

Postat

*sucka*

Vet inte om det är till nån hjälp, men i Soundscape kan du exportera två monofiler som en stereo-wav-fil.

yes i know, men vad jag kunde se när jag gjorde OMF:en så fanns det inte valet att INTE splitta stereospåren. men jag kanske missade det bara?

MrPhil (oregistrerad)
Postat

*sucka*

yes i know, men vad jag kunde se när jag gjorde OMF:en så fanns det inte valet att INTE splitta stereospåren. men jag kanske missade det bara?

Går det inte i Cubase att låsa / länka spåren till varann? Så att redigering o effekter etc sker exakt samma på bägge?

Postat
Går det inte i Cubase att låsa / länka spåren till varann? Så att redigering o effekter etc sker exakt samma på bägge?

det går ju att göra en grupp och skicka spåren dit, och lägga effekten på gruppen, det är det enda sättet jag vet, men då blir det så jobbigt många kanaler.

testade att länka dem med varandra åxå bara , men då kom effekten bara på ena spåret :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.