Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hur är det med tidskomp i 7:an?

Är det forfarande så att måste dra filerna i samplesnär pluggarna ligger på?

Annons
Postat

Intressant fråga! Förklara, Tormentor! Hur har denna latency märkts? Du menar alltså att om det ligger en massa pluggar i realtid så blir det något slags fördröjning, av vad? Blir det fördröjning av det ljud som går genom pluggarna eller uppstår latencyn bara på effekterna? Jag menar alltså att t ex ekot kommer senare än vad man tänkt sig eller att kompressorn kommer efter och inte hinner jobba med det den skall jobba med.

Uppstår denna latency också på effekter som man bränner in i ljudfilerna i Audiosuite? Jag har inte märkt detta fenomen så det skulle vara kul om någon försökte sig på en förklaring.

Vad blir det hörbara resultatet av plugglatencyn?

Postat

Olika pluggar har ju olika latency som du kan plocka fram genom att klicka i mixerfönstret, under regeln där du har en sifferindikator som visar volymen, där kan du även bla se vilken latency en viss kanal har. De flesta Wavespluggarna (inte masteringspluggarna dock, som har ännu mer) har ju tex 64 samples fördröjning. Om du lägger upp tex en kopia på din virvel på en annan kanal så borde du märka ganska tydligt att det är en fördröjning, som även kan ge ett fasfel.

• 4 veckor senare...
Postat

Tack , du svarade åt mej! .-)

Bränner du med Audiosuite blir det ingen fördröjning men vissa pluggar går inte att bränna.

Jag tycker det blir för plottrigt att hålla på att dra i filer i samples till höger och vänster hela tiden , speciellt när jag spelar in 16 kanaler trummor samtidigt.

Spela in trummor och trigga har iaf gjort att man får damma av sina mattekunskaper.... 😆

men hur är det i 7:an igentligen??????????

Postat

Ingen automatisk delaykompensation än tyvärr. Digidesign är lite rädda för att man ska få för mycket för pengarna fortfarande... :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.