Jump to content
Annons

Kolla in!


c-LuE-lEsS

Recommended Posts

Hej allihopa! kanon forum! man lär sig mycket genom att bara läsa allas funderingar (samma som jag har haft). Skulle vara roligt om ni vela kika in på våran hemsida och lyssna på våra musikexempel och få feedback på vad ni tycker!

Genren vi spelar Pop/Rock och elektronisk dansmusik (lite varierat med andra ord)

http:www.pitchlab.se

Ha det

Andreas :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

välkommen till studio:P

Var inne på sidan, men i mitt lilla webdesign öga var detta värkligen ingen fröjd för ögat. Men visst, den har enkelheten och inte massa onödigt lulllull.

Var bara tvungen att hävaur mig det:s (sorry, inget illa menat!).

Musken har jag inget att säga om då det inte är min musik:P

Men som sagt VÄLKOMMEN!

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Klart man vill ha respons och klart man ska få respons också, inte sant!?

Det är en bra hemsida. Det är bra låtar.

Hemsidan är bra därför att den är layoutmässigt enkel. Det innebär att det går snabbt att få fram text och annat, även om man som användare har en långsamt bredbandsvariant. Jag antar att den även fungerar för de som använder internet via telefonmodem. Jag tror att ni har tänkt på detta när ni skapade sidan.

Det negativa med hemsidan kan vara att texten är i lila mellanljus variant mot vit bakgrund. Den kan bli en aning svår eller jobbig att läsa. Om den vore mörklila hade det varit enklare. Men det går ju lätt att justera...

Låtarna är både bra och visar på bredd (de tre smakproven skiljer ju sig åt och det första klippet är mer popigt till sin karaktär). Jag kom på mig själv med handklappningar på låret direkt vid första lyssningen och det är ett av de bättre betyg man kan få av mig. Jag tycker också det är ett mycket bra val att presentera sina låtar som drygt enminuters smakprov.

Det negativa med låtarna är att modulationen av rösten/rösterna var för stark, tycker jag. Jag pratar alltså inte om efterklangen i form av reverb, utan om andelen flanger/chorus/phaser/symphonic på sången.

😱

:musik

JAQUELINE: Tillägg i form av ett "d" i bredd och "mellanljus".

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack så mycket för responsen!!!

Det ni har att säga om hemsidan håller jag fullt och fast med om. Detta är min första hemsida och det enda jag tänkte på var att den inte skulle bli för plottrig. Tack för musikresponsen också, roligt att du klappade med. Sången komer att sjungas om, dock används inge tidsförskjutningseffekt i form av chorus eller dyl. Kan vara upplösningen på låtarna, men men. ska lyssna och analysera 😛! Fortsätt gärna med att ge mig respons och tips (främst med layouten på sidan). mitt enda önskemål är att den ska vara lätt att navigera på och inte en massa småplotter.

Give me more respons 😄 I Love it!!

Mvh Andreas

Link to comment
Dela på andra sajter

Det negativa med hemsidan kan vara att texten är i lila mellanljus variant mot vit bakgrund. Den kan bli en aning svår eller jobbig att läsa.

Pläsis. Kör med mörkare text. Väldigt jobbigt för ögonen att läsa som det är nu. Ha gärna en väldigt lätt grå bakgrund samtidigt med mörkare text (typ åt detta hållet som du ser här).

Bilderna du har lagt upp på sidorna är i mycket högre upplösning än nödvändigt. Du har behållt dom i sitt ursprungliga format och storlek och sedan bara dragit ner dem i storlek i web editorn, vilket innebär att de kommer att ta betydligt längre tid att ladda ner än nödvändigt. Minska dem först i t.ex Photoshop och dra sedan in dem på sidan.

Sen är det kanske inte den sexigaste layouten, men för att vara nybörjare är det heeeelt okej. Men till nästa facelift kan du ju försöka göra det lite sexigt OCH stilrent, samtidigt som du behåller det lättläst och lättnavigerat (som nu). Frames hade jag oxå undvikit. Samt bytat gästbok. 😛

Konstruktiv kritik i all välmening. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...