eckel (oregistrerad) Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 * LÅTNAMN: Shut-out * ARTIST/GRUPP: Outstanding Citizens * GENRE: indie-rock typ... * LÅTLÄNGD: 4:13 * KOMPOSITÖR: Patrik Backlund * PRODUCENT: Patrik Backlund * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: - * STATUS: trummaskinsdemo LÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag * LÅTNAMN: The Wreckage * ARTIST/GRUPP: Outstanding Citizens * GENRE: indie-rock typ... * LÅTLÄNGD: 2:48 * KOMPOSITÖR: Patrik Backlund * PRODUCENT: Patrik Backlund * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: - * STATUS: trummaskinsdemo LÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag "skriv att du lägger upp mina låtar för att jag inte vågar och säg att du vill höra vad folk tycker om dom"
Jejje Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 ingen som har någon kommentar? Jo, jag tyckte att det här var riktigt bra! Det var egentligen inte så mycket som jag reagerade på, jag tyckte att det flöt på bra. Om jag ska säga något dock så tycker jag att trummorna är lite "tama"Kaggen tycker jag mig knappt höra och virveln säger mer "tjiff" än "tjoff" (ifall du förstår vad jag menar) Kanske mest är lite lågt mixade!? Kanske går att ratta till med lite EQ också! Skönt sound på gitarrerna och bassoundet passar bra in i musikstilen. Sången är också helt okej, kanske lite "svajig" på sina ställen men det passar på något konstigt sätt ändå ganska bra in! Musik för melankoliska söndagar tycker jag!
Richie76 Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Tycker första låten var helt grym! Oustanding början på låten med gitarriff och grym basgång, trummorna förtjänar dock att bli programmerade bättre eller spelade live. 😉 Sången skulle kunna bli ännu bättre med typ nån cool effekt eller mycket rör eller nåt sånt, för du sjunger bra men tror att det skulle låta ännu proffsigare, men det är bara gissningar! 🙂 Första låten är bäst, speciellt introriffet som är ruggigt bra - hitvarning.. 🥰 kör på!
eckel (oregistrerad) Postat 13 december 2005 Postat 13 december 2005 tack för responsen! roligt att ni gillade det! 😳 Det här är ju bara demos än så länge, det ska in riktiga trummor och annat ska spelas in bättre.
Valdez Postat 13 december 2005 Postat 13 december 2005 Inte vad jag brukar lyssna på...men tycker att det låter helt ok.. du skulle nog kunna anstränga dig lite mer i själva sången.. låter som om du slarvar eller så orkar du inte hålla tonen riktigt varpå den faller snett..sjung upp ordentligt innan du spelar in, jag tror att du kan fixa det ännu bättre i sången för den är bra som den är nu..men kan bli ännu bättre!... Bra låtar!.. 😉
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.