Neko Postat 11 december 2005 Dela Postat 11 december 2005 (redigerat) Phoscyon VST. Värt att kolla in om man gillar acidslingor, snygg är den om inte annat. EDIT: La till bild, och JA, VSTn ser ut så. Redigerat 12 december 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Ser riktigt intressant ut! Tack Neko 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Snacka om replikerad GUI.. shajse.. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Behövs det verkligen en till 303-emulering? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Äntligen! För exakt ett år sedan trodde många att den var en bluff! Jag var inte säker själv... Här ska testas. En Devilfish-303:a kan vara användbar till mer än bara Acid! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 😏😏😏😏 Måste ha!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 december 2005 Trådstartare Dela Postat 12 december 2005 Behövs det verkligen en till 303-emulering? 😏 Tja, det är ju en emulering av en moddad 303a, så det är inte riktigt samma grej. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Behövs det verkligen en till 303-emulering? 😏 Tja, det är ju en emulering av en moddad 303a, så det är inte riktigt samma grej. 😏 Aldrig har jag kännt att följande citat har varit så passande 😏 So, today we have computer software consisting of representations of a three dimensional interface on a two dimensional screen, being controlled by third party hardware, so as to emulate the sound of a machine built twenty years ago which was itself built to emulate the sound of a machine built thirty years before it. Fast ännu knasigare 😲 Anyway, ljudexemplen lät skitbra. Synd att den inte finns för mac. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 The quickest way to try Phoscyon demo is put it into host, and set note C0 (lowest note depending on host) on its MIDI track.With default settings plugin is in "Internal Seq Mode" which means that notes coming from host corresponds to pattern numbers which will be played by plugin. So put note C0 and play it and you will hear first pattern... Är det bara jag som inte förstår? 😏 Jag laddar in pluggen och lägger ett C0 i sequencern. Inget ljud. "lowest note depending on host"? Jaha, då provar jag C-2. Fortfarande inget ljud. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 december 2005 Trådstartare Dela Postat 12 december 2005 The quickest way to try Phoscyon demo is put it into host, and set note C0 (lowest note depending on host) on its MIDI track.With default settings plugin is in "Internal Seq Mode" which means that notes coming from host corresponds to pattern numbers which will be played by plugin. So put note C0 and play it and you will hear first pattern... Är det bara jag som inte förstår? 😏 Jag laddar in pluggen och lägger ett C0 i sequencern. Inget ljud. "lowest note depending on host"? Jaha, då provar jag C-2. Fortfarande inget ljud. 🙁 Får ljud i den, men jag vill enklare kunna styra över när ljud ska spelas och inte. Har inte (än så länge) fått den att spela noter från min sequencer, men den spelar glatt sina egna (eller mina) interna patterns. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Sitter fortfarande på jobbet så jag kan inte lyssna på audio demosarna. Kan inte nån säga hur den låter? Låter det enbart 303 över den eller är den användbar till mer än så? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 14 december 2005 Dela Postat 14 december 2005 Behövs det verkligen en till 303-emulering? 🤪 självklart, ju mer desto bättre 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 14 december 2005 Dela Postat 14 december 2005 Jag tror att denna demoversion satte lite press på svenska Audiorealism, då de plötsligt bestämde sig för att avslöja produkten som är under utveckling just nu. 😄 Bass Line Pro är för Phoscyon, som Playstation 3 är för Xbox 360... Är det värt att vänta? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Vafan! Dom kan ju inte göra så här! Nu vet man ju inte va man ska välja juh! 🥰 Men Audiorealism kör jag redan med, ruskigt bra! Inte särskilt dyr heller, hur mkt kommer denna ligga på? Eller är det en uppgradering? Ser mycket lovande ut iallafall! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 15 december 2005 Dela Postat 15 december 2005 Måste ju faktiskt erkänna att Bass Line Pro ser betydligt mer avancerad ut! Verkar finnas fler möjligheter också! Blir nog en Bass Line Pro! Vekar släppas ganska snart, undra va priset kommer ligga på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 (redigerat) Nån som har testat? Hur funkar den? Låter det bra? Nån som har testat Bassline Pro också kanske? Redigerat 2 mars 2006 av Soundborn Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 2 mars 2006 Dela Postat 2 mars 2006 Slurrrphh!!! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 ja precis! Har du testa hacke? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 ja precis! Har du testa hacke? Fråga mig efter helgen... 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 ja precis! Har du testa hacke? Fråga mig efter helgen... 😆 baaah vill inte vänta.. *abstinent* har inget internet hemma ännu!! tänk å vara din flickvän "du får vänta till efter helgen" jag känner mig dissad hacke! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
allansson Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 (redigerat) Sweet... Har laddat hem demot... och föresten står det fel i titeln på ämnet... man kan använda den i 30 minuter och 3 sekunder = 30'3" minuter 😛 Redigerat 3 mars 2006 av allansson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Tilly Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 Sweet... Har laddat hem demot... och föresten står det fel i titeln på ämnet... man kan använda den i 30 minuter och 3 sekunder = 30'3" minuter 😛 hur låter den allansson? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pXp Postat 3 mars 2006 Dela Postat 3 mars 2006 OT: Jag sålde min TB303'a till Estrad, tror det var -99. Hur som helst så hade jag ringt till dem tidigare för att snacka igenom äffären. När jag kom in med den stod redan en ny köpare där, redo att lägga vantarna på den. Det visade sig vara en roddare till Astral Projection som lirade i annexet senare på kvällen. Svinbra konsert btw. Började sakna den efter ett tag och körde lite ReBirth, men fick den aldrig att självdista så där skönt som den riktiga gjorde. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.