Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vilka är dom ballaste och coolaste ljuden?

Vad är det som gäller idag?

Annons
Postat

Elektronica?

Det heter väl Electronica?

Postat
Menar du typ techno eller vad och ska det vara samples eller loopar eller kanske en shynt.

Vanlig electro-pop.

Vilka samples det är som gäller och allmänt hur det skall låta.

Man hör ju på moderna låtar att virvelkaggen för en tynande tillvaro bl.a.

Det verkar vara mycket tunnare och sprödare "virvel" idag, och pukfills är väl helt på utdöende?

Postat

Eller varför inte Waldorf Attack VSTi-trummsynth...?

Om det är "modernt" eller inte har jag iofs ingen aning om, men möjligheterna att få till vad du är ute efter finns garanterat där! 😉

Jakkz (oregistrerad)
Postat

Native Instruments Battery med Synthetic Drums är också bra, har kommit en ny upplaga nu Synthetic Drums 2 men den har jag inte införskaffat ännu så jag vet inte hur den låter... troligen modernare 😕

Postat
Vilka är dom ballaste och coolaste ljuden?

Vad är det som gäller idag?

Tja, det är väl bara att lyssna på radion det. 80-talsburkar typ Simmons SDS5 eller Linn 9000 borde nog fungera rätt bra.

Själv tycker jag det ballaste just nu är att spela in skumma klick och annat från kassettband och göra om till trumbeats, men å andra sidan spelas jag inte på radion heller... 😕

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.