Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: legions

ARTIST/GRUPP: vanderbeldt

GENRE: ?

LÅTLÄNGD: 4:47

KOMPOSITÖR: vanderbeldt

PRODUCENT: n/a

EV. MEDVERKANDE: n/a

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 4,38 MB

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

jadå, då var vi här igen. undermålig inspelning som vanligt, måste fixa lite haxx utrustning, för att kompensera så bifogar jag texten... ni kanske hajar stuket ändå.

legions

you saw them come

come for us all

with hands and feet

tearing down your walls

you saw them come

across the seas

with sails set high

to fill your dreams

don't be a stranger

when fate comes stirring

don't linger

in a past that's hurting

don't be a stranger

when storms are brewing

just feel the love

around you growing

you saw them come

take our land

with banners tall

fast in our sand

you saw them come

break our doors

with heart and joy

to fear no more

don't be a stranger

when fate comes stirring

don't linger

in a past that's hurting

don't be a stranger

when storms are brewing

just feel the love

around you growing

I won't forget you

I never will

while legions march

to fuel our will

I won't forget you

I never will

til the end of days

I'll be here still

det var väl det hela

mvh// vanderbeldt

Redigerat av vanderbeldt
Annons
Postat

Du måste verkligen försöka göra något åt bruset. Det förstör och irriterar lite väl mycket. Grundmelodin är helt okej men jag tycker att du sk försöka sjunga ut lite mer. Nu blir det lite väl mycket "mumlande" och då är det svårt att riktigt höra och kunna följa med i melodin. Gitarren är lite väl "murrig" ocså. Möjligtsvis kan det vara lite väl mycket bas i den? Om du får till en bättre ljudbild kan nog dock detta bli riktigt skönt!

Postat

jo jag måste ju spela in gitarr och sång i två led, måste skaffa mjukvara och döda min lathet för att göra det möjligt. men men, tids nog. tack för lyssningen iaf, alltid uppskattat. folk verkar inte vara så taggade på att critta så det gäller att ta till sig av det man får =). ha de gott.

Postat

Akustiska gitarren är både ostämd och låter skit...men du sjunger med en inlevelse som inte är så vanligt....få ordning på gitarrljudet och skaffa en stämapparat så är du hemma...... 🙂:rolleyes:

Postat

ja någon billig stormembrans kondensator mick för typ 6-700 kr skulle nog ge dig lite krispigare ljudbild..

och gitarr spelet låter lite flaxigt..dvs nästan som att du imroviserar hela grejjen..

så jag akulle önska lite mjukare gitarr spel...eller att du tar ner volymen på den lite..sen kanske som redan nämnts dra ner lite av basen på gitarren..samt kanske

vässa till sången lite med lite mer diskant..så den blir lite klarare..

annars tycker jag att du har bra känsla på sången..

😎

Postat

Håller med 2 föregående. Detta kan bli riktigt bra 😄 Fixa till gitarren osv..

Rockypop

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.