Bone Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 (redigerat) Hallå. Har en kompis som snart ska köpa ett ljudkort och ett midiklaviatur. Har surfat runt lite åt honom och sökt på olika alternativ som han kan köpa. Vilket av dessa funkar bäst tror ni. Eller har ni andra bättre förslag? Hans smärtgräns ligger runt 3-4000:- Han tänkte nog mest spela in enklare prylar med midi. Men han vill även kunna spela in nåt instrument och sång. Han har en bärbar dator, Fujistu Siemens Amilo L-serien, med celeron cpu 2.4ghz , 512 meg ram, intel 82845G 64 megs grafikkort. Firewire och usb Mina tre förslag är: 1.Ett Behringer F-CONTROL AUDIO FCA202 915:- En Art Tube MP 650:- Ett M-Audio keystation 49e 995:- Totalt: 2560:- 2. Ett Presonus Firebox ljudkort för 3495:- Ett Evolution ekeys 37 för 495:- Totalt: 3990:- 3. Ett M-audio Firewire Solo för 2195:- Ett midiklaviaturpaket med Terratec MidiSmart inkl. Cubasis 5.0 för 1295:- Totalt: 3490:- Vad sägs? Jag har ingen större koll på det här. Så om ni hittar en massa bättre alternativ så lägg upp dom. *edit* la till lite saker. Redigerat 11 december 2005 av Bone
Stinkey Zwei Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Jag skulle rekomendera att köpa ett klaviatur med så många tangenter som möjligt, man behöver det tidigare än man tror.
Diwic Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Han har en bärbar dator, Fujistu Siemens Amilo L-serien, med celeron cpu 2.4ghz, 512 meg ram, intel 82845G 64 megs grafikkort. Är du säker på att den ens har firewire? // David
Bone Postat 11 december 2005 Trådstartare Postat 11 december 2005 oj, glömde att skriva det. Den har såklart firewire och usb.
Diwic Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 oj, glömde att skriva det. Den har såklart firewire och usb. här ser det ut som Amilo L inte har firewire, så det var därför jag frågade. // David
JJRockford Postat 12 december 2005 Postat 12 december 2005 Vänta tills nästa nummer av studio kommer, då ska det nog vara med ett test av Behringer-ljudkortet. I sådana fall är ju översta paketet lysande. Fast du har inte med någon mick? Kolla även i gamla nummer, där finns lite tester av sådana där kombinerade keyboards/ljudkort/preamps, allt i ett. Har för mig att alla dom har testat har fått mer eller mindre bra kritik, men att utbudet är något begränsat om man vill ha mer än 2 oktaver på klaviaturen. En från Edirol och en från M-audio närmare bestämt.
Bone Postat 13 december 2005 Trådstartare Postat 13 december 2005 Vänta tills nästa nummer av studio kommer, då ska det nog vara med ett test av Behringer-ljudkortet. I sådana fall är ju översta paketet lysande. Fast du har inte med någon mick? Kolla även i gamla nummer, där finns lite tester av sådana där kombinerade keyboards/ljudkort/preamps, allt i ett. Har för mig att alla dom har testat har fått mer eller mindre bra kritik, men att utbudet är något begränsat om man vill ha mer än 2 oktaver på klaviaturen. En från Edirol och en från M-audio närmare bestämt. Alright, ska definitivt kolla in testet Behringer-ljudkortet. Får nog skumma igenom några gamla nr och kolla in de kombinerade keybord/ljudkort/preamp och se om det verkar intressant. Angående mick så ville han vänta med det och komma igång med själva midi och instrumentinspelningen. Han ska nog köpa nån schysst billig kondensator mick sen. En Behringer B-1 eller nåt liknande.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.