Jump to content
Annons

Recommended Posts

JHoffa (oregistrerad)
Postat

Min main-meter visar inte samma nivå som tracks-metererna. Jag har provat att exportera audio och det är main-meter som visar korrekt ljudnivå. Hur får jag till det så att alla nivåer är sammspelta, svårt att mixa annars?

Annons
JHoffa (oregistrerad)
Postat

nevermind. Jag hade tryckt in envelope/offset knappen => olika nivåer. 😛

Ny fråga: Jag har en waves PAZ analyzer och Q2-EQ effekter på main. När jag ändrar på kanalernas EQ så syns det i PAZ men när jag ändrar EQ i main så syns det inte. Jag förstår varför men hur kan jag göra så att det syns?

Postat
nevermind. Jag hade tryckt in envelope/offset knappen => olika nivåer. 😛

Ny fråga: Jag har en waves PAZ analyzer och Q2-EQ effekter på main. När jag ändrar på kanalernas EQ så syns det i PAZ men när jag ändrar EQ i main så syns det inte. Jag förstår varför men hur kan jag göra så att det syns?

Vilken sequencer använder du?

Se till att PAZ ligger efter EQn... inte före...

JHoffa (oregistrerad)
Postat
nevermind. Jag hade tryckt in envelope/offset knappen => olika nivåer.  🙁

Ja, det är klart! Silly me 😛 Nu funkar d. Jag använder Sonar XL 2.2.

Postat
nevermind. Jag hade tryckt in envelope/offset knappen => olika nivåer.  🙁

Ja, det är klart! Silly me 😛 Nu funkar d. Jag använder Sonar XL 2.2.

Hehe okej 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.