D Vibe Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 En Yamaha DX1:a vore rätt fett. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Intressant, men de flesta önskar sig inte så mycket, varför? Ni fick ju skriva om drömsynten? Eller är en Yamaha DX1 (bara ett exempel) verkligen drömsynten? T.o.m. att önskemålen är en PC med en massa pluggar... Önska kostar inget! Tomten lyssnar på alla, även om han inte uppfyller allas önskan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SyntaxError Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 VCS-3 kanske? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
polardark Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Är väl sunt att inte så många är pryltokiga. Visst är monstersyntar som GX-1 coola, men vem skulle vilja flytta på en sån när man dammsuger? Personligen skulle jag nog vilja ha syntar som inte redan finns eller åtminstone syntar som gör nåt nytt, som DSI Evolver. Nånsin undrat hur det låter att köra delay i samma frekvens som ljudet? Det fixar Evolvern. Får nog ändra mig och säga att DSI Evolver nog är min drömsynt. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Den stooora drömmen är ju en modular-synth-vägg...! 😄 När det gäller mer "vanliga" synthar skulle ju inte nån av de här va fel... Waldorf Q+ (Virus TI, släng dig i väggen! 🙂) DSI PolyEvolver Kbd (Analogt + digitalt i symbios! 😎) MiniMoog Model D (Kommentarer överflödiga..? 😉) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Nu börjar det likna något. Om jag sansar mig lite så blir det nog en Polyevolver men med minst 4ggr så många röster. Eller en Q+.... vilken synt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Intressant, men de flesta önskar sig inte så mycket, varför? Ni fick ju skriva om drömsynten? Eller är en Yamaha DX1 (bara ett exempel) verkligen drömsynten? T.o.m. att önskemålen är en PC med en massa pluggar... Det är väl inte så konstigt? Jag har svårt att tänka mig att alla som idag använder mjukvarusynthar hellre skulle ha hårdvara, men inte har råd, till exempel. Claes önskning innefattade ju en enkelhet i användning och en önskan om att den inte skulle ta någon plats, drömsynthen. Varför är det konstigt att någon vill ha drömsynthen i datorn snarare än i en trälåda med inbyggd klaviatur? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Jag förstår inte riktigt frågan? Vilken är din dröm synth? Ja, synthens dröm är kanske att få byggas om till bilstereo eller nått och uppleva världen. Det är dock lite svårt att fråga den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pXp Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Oj, vilken fråga... I want them all!!! Något som vore skoj att ha vore en fungerande CS-80 och en snubbe som lagade den så fort den strulade: //peAk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nexustwins Postat 12 december 2005 Trådstartare Dela Postat 12 december 2005 Oj, vilken fråga... I want them all!!!Något som vore skoj att ha vore en fungerande CS-80 och en snubbe som lagade den så fort den strulade: //peAk 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Oj, vilken fråga... I want them all!!!Något som vore skoj att ha vore en fungerande CS-80 och en snubbe som lagade den så fort den strulade: //peAk Den vill jag ha! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katla (oregistrerad) Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Kära Tomten! Denna jul önskar jag mig... En ARP 2600 för basar och leadljud ala Jean Michel Jarre En RMI Harmonic Synthesizer för metalliska utomjordiska klanger En Mellotron för regniga körer och stråkar och en Yamaha CS60 för mjuka goa leadljud Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Synth föresten, jag ska plocka upp min nya ögonsten imorgon, en Hagström Viking! 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Jag förstår inte riktigt frågan? Vilken är din dröm synth? Ja, synthens dröm är kanske att få byggas om till bilstereo eller nått och uppleva världen. Det är dock lite svårt att fråga den. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Jag förstår inte riktigt frågan? Var det ett påstående eller en fråga? Frågetecknet pekar på det senare, men du formulerar det mer som ett påstående. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Jag förstår inte riktigt frågan? Var det ett påstående eller en fråga? Frågetecknet pekar på det senare, men du formulerar det mer som ett påstående. Hehe... 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Vad är det för fel på en vanlig oscilator - ni kommer ihåg dem från fysiklabben från skolan. Använts med framgång av Pink Floyd (Dark side of the moon), Hawkvind och antagligen en drös till. För att snygga till den klistrar man in den i sån där självhäftande plast med teakmönster. 😳 Allvarligt, varför finns inte Prophet VS som VSTi? 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Signert Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Jag förstår inte riktigt frågan? Var det ett påstående eller en fråga? Frågetecknet pekar på det senare, men du formulerar det mer som ett påstående. 😳 Fight fire with fire! 😱 Jag vill ha en Theremin. Och så skulle jag vilja kunna spela på den också. 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 (redigerat) Jag vill ha en Theremin. Och så skulle jag vilja kunna spela på den också. 🤪 Den första önskningen är inte så orealistisk, det är dock den andra. 😳 Redigerat 12 december 2005 av mornel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 (redigerat) Korg Triton! Byt dröm omedelbart EDIT: Eller "VAKNA!" kanske är det bästa sättet att uttrycka sig på i det här fallet Redigerat 12 december 2005 av kallemio Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ViktorDenStore Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Ung och okunnig som jag är när det gäller syntar får väl dra till med två moderna synthar 😉 V-Synth Fantom X8 Förmodligen kommer någon att skriva nåt i stil med "Kallar du det där synth?" 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 12 december 2005 Dela Postat 12 december 2005 Ung och okunnig som jag är när det gäller syntar får väl dra till med två moderna synthar 😉 V-Synth Fantom X8 Förmodligen kommer någon att skriva nåt i stil med "Kallar du det där synth?" 🙂 V-synthen är grym. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
polardark Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 Allvarligt, varför finns inte Prophet VS som VSTi? 😏 Finns ju Augur som gör ett riktigt hyfsat jobb av att emulera ljudet från en VS, från samma snubbe som gjorde ASynth och filtrena till Frantic. Och gratis är den också. Inte så många presets dock, så man får sitta och pula själv. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
neriks Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 Jag äger redan några av mina absoluta drömsyntar men om jag fick önska mig ytterligare en så skulle det nog bli en gammal antik Buchla Series 200 ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 ...fortfarande lite dåligt med "önskningar". Det är ju faktiskt snart julafton! Eller tror ni inte på tomten? Vad säger ni om en Casio VL-1? Man ser inte många sådana nu för tiden. Undra vart alla gamla syntar tar vägen? Står de kvar hemma i garderoben eller åker de till tippen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 Jag äger redan några av mina absoluta drömsyntar men om jag fick önska mig ytterligare en så skulle det nog bli en gammal antik Buchla Series 200 ... Vilka är dina drömsyntar, som du redan äger?? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 Jag förstår inte riktigt frågan? Vilken är din dröm synth? Ja, synthens dröm är kanske att få byggas om till bilstereo eller nått och uppleva världen. Det är dock lite svårt att fråga den. jag fattar inget synth? dröm? vem? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Light Head Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 (redigerat) Frågan, är den svår? Nja, den kan bli.... Vilken är din dröm synt? (Vilken är din dröm? Synt) Eller Vilken är din drömsynt? (då blir det lättare kanske?) "Vilken är",, det är själva frågan. Det finns en mängd syntar att välja på "Din" ,, syftar på just dig som väljer att svara på frågan. "Drömsynt" ,, min egna tolkning är att det efterfrågas en synt som med största sannolikhet är extremt ouppnåelig för just dig. Eller om det kanske till och med är en synt som inte existerar utan bara finns i din egna "värld". Typ synten som aldrig byggts... Redigerat 13 december 2005 av Light Head Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Staplegun Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 Utan tvekan Alesis Andromeda. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dbd Postat 13 december 2005 Dela Postat 13 december 2005 Vilka är dina drömsyntar, som du redan äger?? 😄 Den jäveln sitter på ett Moog Modular-system... Jag är inte alls avis 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.