Jump to content
Annons

Goddag

krull

Recommended Posts

Hej!

Mitt namn Ă€r Fredrik Forslund och jag Ă€r ny hĂ€r ja... Är 19 Ă„r och frĂ„n Nordmalings (Meshuggahs riktiga hemstad đŸ˜±) djupa djungler. Jag Ă€r en kass trummis i grunden men behĂ€rskar Ă€ven sĂ„ng, gitarr och bas... Ordförande i musikföreningen MUMIN (Mera Ungdoms- och Musikevenemang I Nordmaling).

Grejjerna jag har dÄ jag spelar in Àr:

1: Dator (AMD 2400+, 512 mb ram, 160gb hd, M-Audio Delta 1010LT)

2: Mixer (en gammal Soundtracs med 16 kanaler och 8 subs)

3: Ett gÀng piratkopierade mjukvaror

4: Premier XPK trumset

5: MXL Stormembrans-kondis (kommer inte ihÄg modellen)

6: NĂ„gra sm57:er

7: Hagström SuperSwede (pappas)

8: Behringer V-amp (pappas)

9: En lÄda Staropramen

Ska Àven skaffa micpreamp samt fler micar för inspelning av trummer (har inte bestÀmt mig för vad det ska bli Àn)...

Hur lÄter det dÄ? Kasst:

Åh, just det... Ska vara med pĂ„ teve nu pĂ„ tisdag... Ska spela slagverk pĂ„ luciamorgon pĂ„ 2an klockan halv 6 pĂ„ morgonen (gĂ„r i repris vid 4atiden tror jag)

Edit: HÀr Àr en bild pÄ mig och min skoter:

jag.jpg

/fredde

Redigerat av krull
Dela pÄ andra sajter

Annons

vĂ€lkommen, har sjĂ€lv en hagström swede (bas), gillar dem och staropramen Ă€r ju aldrig fel. 🙁

Dela pÄ andra sajter

Tjenare! 😏

Edit: lyssnade pĂ„ sĂ„ngen, och shit mannen. Det lĂ„ter riktigt bra! 😄

Tack sĂ„ mycket 🙂

vĂ€lkommen, har sjĂ€lv en hagström swede (bas), gillar dem och staropramen Ă€r ju aldrig fel.  🙁 

najs att det Ă€r andra som ocksĂ„ kör pĂ„ hagström... Och staropramen Ă€r verkligen aldrig fel 🙂

Passande registreringsbokstÀver pÄ skotern  :rolleyes:

Jo, för nog Ă€r skönheten gul alltid 🙂

/fredde

Dela pÄ andra sajter

lyssnade pÄ din sÄng och den lÄter jÀtte bra.

fĂ„r vi se dig i idol nĂ€sta sĂ€song? 😉

Dela pÄ andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej och VĂ€lkommen!

Tack för en bra presentation. DÄ fÄr man bÀnka sig framför Luciamorgon trots allt.

ApropÄ ljudklippen sÄ var sÄngen pÄ klipp tvÄ och musiken pÄ klipp 1 bra.

Det var lite kul nÀr nÄgon (du?) transformerades frÄn neandertalare och lÀt som en hund pÄ slutet pÄ klipp 3. F.ö. passade klaviaturet inte riktigt in i mixen pÄ det klippet, det lÀt pÄklistrat. Trummisen var grymt mycket lik Tom Stephen (Jeff Healey Band).

Idol nÀmnde nÄgon...vad Àr det för förolÀmpning...nej sikta högre tycker jag!

đŸ˜Č

Records//:musik

Dela pÄ andra sajter

lyssnade pÄ din sÄng och den lÄter jÀtte bra.

fĂ„r vi se dig i idol nĂ€sta sĂ€song?  😄

Tack! Men tyvĂ€rr sĂ„ kommer jag inte sjunka sĂ„ lĂ„gt 😄

Hej och VĂ€lkommen!

Tack för en bra presentation. DÄ fÄr man bÀnka sig framför Luciamorgon trots allt.

ApropÄ ljudklippen sÄ var sÄngen pÄ klipp tvÄ och musiken pÄ klipp 1 bra.

Det var lite kul nÀr nÄgon (du?) transformerades frÄn neandertalare och lÀt som en hund pÄ slutet pÄ klipp 3. F.ö. passade klaviaturet inte riktigt in i mixen pÄ det klippet, det lÀt pÄklistrat. Trummisen var grymt mycket lik Tom Stephen (Jeff Healey Band).

Tack sjĂ€lv för ett bra svar 🙁 AngĂ„ende Luciamorgon, jag skrev fel tid i inlĂ€gget... Luciamorgon startar 06:30!!!

Jo, i klipp 3 var det jag som growlade lite 🙂 Det var bara en liten improvisation för skojjs skull 🙂

Synthen hÄller jag med om att den inte blev bra... Men pga att vi spelade in allt samtidigt sÄ behövde syntharn' medhörning och vi körde synthen via en uppmickad gitarrförstÀrkare... Om jag skulle ha spelat in det seriöst hade jag kopplat in synthen med midi till datorn och kört med ljud frÄn reason vilket troligtvis hade gett mycket bÀttre ljud...

Ska nĂ€mna det till trummisen ocksĂ„ 🙂

/fredde

Dela pÄ andra sajter

VĂ€lkommen hit

..Ser ut att vara rejĂ€lt tryck i Scoot'n, med tanke pĂ„ den feta kröken du monterat ut genom skidan 😳

Rejsar du över bĂ€ckar och storforsar med den dĂ€r 🙂

Redigerat av Lundin
Dela pÄ andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Piratkopierade mjukvaror Àr bra, sÀger jag som hellre anvÀnder köpta & stabila program.

Är det kredibilt att som ordförande i en musikförening skryta med att man anvĂ€nder stulna musikprogram?

Redigerat av Danny Cort
Dela pÄ andra sajter

• 2 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.