Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har hittat en som säljer en Hammond C3 på nätet. Orgeln är i dåligt skick utvändigt (den ser ut att ha få många stötar under sitt liv). Orgeln är delad så det finns inga "ben" utan allt ligger i ett case. Ljudet ska det inte vara något fel på. Vad kan den här saken vara värt? Killen vill ha ca 35000 kr är det rimligt?

Jag har bilder på den men vet ej hur man lägger ut dem på sidan.

Annons
Postat
Har hittat en som säljer en Hammond C3 på nätet. Orgeln är i dåligt skick utvändigt (den ser ut att ha få många stötar under sitt liv). Orgeln är delad så det finns inga "ben" utan allt ligger i ett case. Ljudet ska det inte vara något fel på. Vad kan den här saken vara värt? Killen vill ha ca 35000 kr är det rimligt?

Jag har bilder på den men vet ej hur man lägger ut dem på sidan.

Jag är ingen expert på hammond, men jag har haft flera olika modeller under 15-20 år... Jag tycker att du är inne på rätt spår... Skicket är viktigt, både det utvändiga och det invändiga... Vad jag förstår så är det en nedbyggd C3 som varit ute och åkt en del, av erfarenhet vet jag hur en orgel ser ut efter några turer i botten av bussen/kärran... 🙁

Det går dock att renovera utsidan himla bra om man kan få ta på någon som kan det där med ådermålning "typ". Vad gäller insidan så kan iaf göra en visuell inspektion och kolla läckage och om den ser övrigt fräsch ut...

35 000 tycker inte jag är ett överpris om den är bra inuti och om du kikar på ebay kan du hitta lite riktlinjer, jag såg faktiskt en för 2800 USD med lesley vilket jag tyckte var billigt, men budgivningen var inte slut.

Ett bra trä-lesley kostar också friska kosing idag, och det skulle väl inte kännas så kul att ladda en C3 i ett gammalt vrak lesley...

Om du vill ha mera guidning tror jag inte att Brian på Svenska Hammond är omöjlig, jag har gjort flera affärer med honom och kan varmt rekomendera dom om du har frågor...

Postat

Har sett flera på ebay som säljer B3/C3'or för mellan 1500-2000 $. Hur kan de gå ihop? I Sverige är det sällan man hittar en B3 för mycket mindre än 100000 kr. Finns det ett överskott av dem i USA?

Postat

En äkta B3 i något sånär skick som går under 7-8000 USD har jag inte sett på Ebay... Sen har du shipping och moms...

Får jag läska dej med denna Luis Ruwina (9,57) video[/url] utan att tappa fattningen om plånboken... 🙁

Postat

Har redan sett den förut...tycker inte om musiken de brukar spela på Svenska hammond. Verkar vara bara swing typ...ingen rock 😉 Vad har du själv för orgel?

• 2 veckor senare...
Postat

Jag skulle inte köpa en c3a för 35000:- som är kapad och skabbig köpte min a100 för 28000:- +leslie 145 för 9000:-

--------------------------------------------------------------------

Köpte min av stefan vet ej om han har kvar nogra orglar

http://www.lasercentrum.se/stefan/index.htm

---------------------------------------------------------------------

kolla oxo in

dom kanske kan hjälpa till lite

www.jhs.just.nu

http://www.davenportsmusik.se/

www.khamsintrading.se

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.