Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Mange, meg selv inkludert, som driver med demoinnspillinger setter gjerne melodien i førersetet, og legger mye mindre tid i tekstskrivingen. Melodien er jo viktig, men "all vitenskap" vil jo ha det til at det første en lytter biter seg merke i er vokalen og teksten i en låt. Burde man ikke da også virkelig legge sjelen i hva man synger, og ikke bare "klatte" på noe engelsk pjatt bare for at det høres så kult ut? Og ja, det høres jo kult ut for andre nordmenn, eller svensker må jeg vel skrive på dette forumet 😕 , men kanskje ikke like kult for mennesker som snakker engelsk til daglig, som kanskje synes teksten om sommer, sol og hun som forsvant er banal til tusen 😕

Jeg sliter i hvert fall selv med å komme opp med virkelig gode tekstidèer hvor jeg har noe å melde (berätta), og som folk flest kan relatere seg til. Tror på ingen måte jeg er alene om det, og skulle derfor ville foreslå en tekst-brainstorming på forumet.

Da snakker jeg ikke om å legge ut ferdig skrevne tekster, men selve IDÈEN bak. Vi er alle tenkende vesener, og ingen er like, så på den måten vil man ikke utlevere sin neste "hit" ved å gi bort idèer som dette, siden hver enkelt ville formet den enkelte idè ulikt.

Håper noen fatter interesse for dette og legger frem noen idèer til diskusjon. Jeg har ikke tenkt å være inaktiv selv, men må finne den rette sinnstemningen før jeg poster mine egne tekst-idèer.

Takknemlig for all respons som måtte komme!

Annons

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.