Sepejens Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Tyckte om läsningen i Artistnamn-tråden men ville inte kidnappa den. Nå, favoritnamn på band eller artister eller vadhelst annat kul ni vet. Jag börjar, bra/roliga namn: Bandnamn - Crash Test Dummies. Artistnamn - Fatboy Slim. Skivbolagsnamn - I used to fuck guys like you in prison-records (visst är den oslagbar? 🙂 ) Fler förslag?
Das Bandt Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 bandnamn: totalt jävla mörker, the kristet utseende låtnamn: take your tongue out of my mouth cause im kissing you goodbye
Tokas Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 (redigerat) Ett bra bandnamn: The Maquees (🙂) Redigerat 2 maj 2004 av Tokas
hammagrella Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Många schyssta bandnamn tillkom på det glada 70-talet, särskilt i vågorna efter punken, -76 och framåt, typ: Samla mammas manna Grisen Skriker Köttgrottorna Kurt Sunes med Berit (mera kända som KSMB) Commando Musse Pigg (tvingade av Disney att byta till Commando M. Pigg) Piska mig hårt (senare omdöpta till Eldkvarn tror jag) Wilmer Pitt (bytte till Wilmer X för att funka på svensktoppen 🙂 ) All time best är annars Helikoptern kräks, men jag tror inte det var något riktigt band utan bara med i en sketch av Janne Forssell o Kjell Alinge (liksom Älgarna Brinner i Hängselpattarna 😎😆😮 )
Johan Royen Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 Totalt jävla mörker är väl det enda som är kvar, då? =)
dbd Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 Eftersom ingen vågat hittills måste jag bidra med några extremt omogna bandnamn. Binnike-Bengt & Roy Rövmuns Orkester Mongo Bizarro samt Anus Cancer
dbd Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 (redigerat) Samt en märklig grotesk klassiker. Bild.exe Redigerat 3 maj 2004 av dbd
Sepejens Postat 3 maj 2004 Trådstartare Postat 3 maj 2004 Glömde ett av mina absoluta favoritnamn på ett album: Take drugs to make music to take drugs to med Spacemen 3 😉
Utan Namn Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 Samt en märklig grotesk klassiker. Bild.exe Haha! Najs!
phod (oregistrerad) Postat 4 maj 2004 Postat 4 maj 2004 Cari Lekebuschs låtar på dubbeltolvan "vet dom som för att": a1. framåtstupasnedskevsväng a2. psykologiska justeringar b1. synpunkter på invecklade åsikter b2. kronisk brytpunkt c1. attitydsknäckaren c2. den sovande molekylen d1. omslaget motiverat d2. de sju skenande kompressorerna Föreställ er pump-mangel-techno, sen är det rätt lätt att fundera ut hur spåren låter. Några av Lekebuschs bästa låtar för övrigt. Slagsmålsklubbens låt "Tjeckien, slovakien och tillbaks igen" ligger skönt i munnen.
ViktorDenStore Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Bästa bandnamn:"Klart grabben ska ha en husvagn" /R 🙂🙂😲
Hazard Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Det finns la nåt band som döpte ett av sina/sitt album till: *bandets namn* gubbjävel? Så att personer som ville köpa albumet skulle gå fram och fråga i kassan "Har du inne *bandnamnet* gubbjävel?" (eller nåt i den stilen) Sedan är jag svag för Mobbade Barn Med Automatvapen
Cloudsurfer Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Bandnamn/Artistnamn: Miss Behavin' (ganska ballt) Rank1 ('jag är bäst' grejjen) Lisa Pin-Up (fräckt)
Richie76 Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Samt en märklig grotesk klassiker. Bild.exe Haha! Najs! Funkar inte! Blev grymt nyfiken! 🙂
frelin Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Gud i brallan - bandnamn. Ett förslag på ett roligt skivbolagsnamn hade vi; Uranus Records, the recordcompany from Uranus 🙂
tbruce Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Var det inte the Hives som gjorde en skiva som hette nåt i stil med "your new favourite band"? Schysst kaxigt tycker jag... skulle vara ännu tuffare som bandnamn.
Greve_Adrian Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Bästa namn jag vet är: Medans Erfarne Doktor Wilhelm Hade Udda Randiga Strumpor Tvättade (har hört att de har en förkortning oxå🙂)
Violiner Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Elda Med Höns - en av mina kompisar spelade piano/orgel och sjöng på 70-talet. Debutskivan blev stämd av Svenska Tändsticksaktiebolaget... http://www.freewebs.com/eldamedhons/elda%20logga%20klar.JPG
Lars Garage Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Bästa bandnamn:"Klart grabben ska ha en husvagn" /R Lustigt.. jag har hört talas om nåt som hette "Klart grabben ska ha en öl!" Idén är kanske stulen men ändå rätt rolig. 😄 Andra roliga namn: Twisted sister Wasp Onkel kånkel Eddie Meduza Troll New kids on the block
Eternal Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 "Purex" är fint. Har ni hört deras låt "jag vill ha röv". Det är en cover på "I Wanna Rock". Rätt kul på fyllan.
Coffeemidget Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Bandnamn: GETBRÖL http://susning.nu/Getbr%F6l Getbröl på susning.nu http://skunk.spray.se/visaskunk.jsp?id=1511517 Här kan man få tag på musiken Världens skabbigaste skabbcore, så jävla bra 😳
hourglass (oregistrerad) Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 En polare till mig har ett punk band som heter: The Rullstols. 😳
ViktorDenStore Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Bästa namn jag vet är: Medans Erfarne Doktor Wilhelm Hade Udda Randiga Strumpor Tvättade (har hört att de har en förkortning oxå🙂) Varför det... det låter ju helt onödigt på ett så kort bandnamn 😳
Vallhagen Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Bästa bandnamn: 1. Lesbian Dopeheads on Mopeds 2. The Kristet Utseende ... Den där med "gubbjävel" (tidigare inlägg) var rätt kul annars:)
ChrisSnyder (oregistrerad) Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Jag har proddat ett suveränt band som heter Vått Ollon och alla deras låtar har roliga titlar. Vad sägs om klassiker som: PizzaBritta Varför Vill Du Inte Knulla Mig? RolleKlack 😳
ViktorDenStore Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 Jag har proddat ett suveränt band som heter Vått Ollon och alla deras låtar har roliga titlar. Vad sägs om klassiker som: PizzaBritta Varför Vill Du Inte Knulla Mig? RolleKlack 😕 Roliga o roliga... annorlunda om inte annat 😄
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.