Micro Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Hej! Om det är sant eller inte vet jag inte men jag har hört att man analyserade Anastacias senaste "hit" för att optimera hit-potentialen... Nu undrar jag om någon vet vad det här programmet heter och vilka som utvecklat det? Skulle vara lite intressant att ta en titt på det.. Ha dé!
Lundin Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Kommer inte ihåg vad det hette, men det gick ut på att du köpte tjänsten av ett företag som sedan analyserade musiken åt dig.... 😎 smart affärsidé va? Om du vill kan du anlita mig så ska jag säga om musiken är bra eller dålig..kostar inte många kronor då 🙂 ähh..skojar bara.. /D
hammagrella Postat 2 maj 2004 Postat 2 maj 2004 Precis Demoniqus! Varför betala dyra stålar när exakt samma tjänst finns här hos oss i Demoinspelnings-Gallups! 🙂 Våran är förmodligen ännu bättre, jag tror Anastacias nya halv-floppar.
Micro Postat 2 maj 2004 Trådstartare Postat 2 maj 2004 Nu har jag ju inte sagt att det är en bra låt...men den ligger just nu 6:a på singellistan och har rätt hög rotation. Va ju trist att det va en tjänst de sålde och inget program. Hade varit kul att testa lite... Skulle gärna låta Er lyssna på min musik men jag är rädd att den (och ni) mår bäst av att den stannar innanför mitt hems väggar... 🙂 Tack för svaren! /Micro
bassman Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 När jag hörde detta diskuteras i sveriges radio P4 pratade de om ett program och inte en tjänst. Det skulle analysera harmonier, ackordföljder och melodislingor mm. Det var ingen automatisk låtskrivare, man var tvungen att ha gjort en låt som sedan analyserades för att se om den hade åtminstone några element som kunde kvalificera den som hitlåt. Sen handlar ju allt ändå om personlig smak. Vad programmet heter vet jag inte...
Lundin Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 (redigerat) Det var inte så att programmet användes av det företaget som sålde sin tjänst då? http://www.hitsongscience.com/index.php?p=w /D Redigerat 3 maj 2004 av demoniqus
Johan Royen Postat 3 maj 2004 Postat 3 maj 2004 Förutom de rent antikonstnärliga aspekterna (skivbolagsdirektören: "Näe, den här har bara ett hitindex på 0.47, jobba vidare." slavande procudent: "Okej, chefen. Skall jag försöka lägga band på mina musikaliska ambitioner och arbeta utifrån en mall också?" direktören: "Jag tror det är bäst så, ja.") undrar jag om det inte är för sånt här vi har musikteori från början... Förhoppningsvis dör skivbolagsjättarna av åderförkalkning snart nog. Tills vidare får man väl förfasa sig över radions utbud...
Lundin Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 Ja... det är sorgligt på något sätt...när idéerna tar slut...använd ett program... Det blir som att lägga pussel istället... man tar färdigkomponerade verser, stick, refränger, intro's och outro's och sedan låter man programmet välja ut en bra kombination...faen... Tänk om Bert karlsson skulle ha ett sådant program och slänga på deltagarna i FameFactory??? brrrrrrrrrr... hemska tanke. /D
L.C Postat 6 maj 2004 Postat 6 maj 2004 Tänk om Bert karlsson skulle ha ett sådant program och slänga på deltagarna i FameFactory??? brrrrrrrrrr... hemska tanke. /D You said it mate. Fan jag skulle emigrera till kazakstan eller nåt med tanke på vad man skulle tvingas höra på radio.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.