Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har problem att få igång min midi ordentligt. Använder Cubase SX 3, Windows XP och M-audio Firewire 410. När jag har laddat en softsynth i Cubase och sedan sitter och spelar på mitt digitalpiano(roland fp-3) så funkar allt bra men bara i någon minut för sen så får inte cubase in några midisignaler. Har testat reset i midimenyn, kollat att inställningarna stämmer i device setup. Vet inte vad det kan vara. Någon som har en idé?

Annons
Postat

Jag har aktiverat "use system timestamp" i Cubase då jag har läst att det skulle vara att rekommendera. Om jag startar om Cubase eller går in i device setup och kör en reset på directmusic midin så funkar det igen. Men precis som förut så stängs den av någon minut senare.

• 4 månader senare...
Postat

Problemet var firewiren i min dator, Dell Inspiron 9300. Alla problem har lösts av att jag köpte en Belkin Firewire Adapter. Så nu vet ni andra som har samma problem hur man löser shiten. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.