Jump to content
Annons

Logic platinum delay på inspelning

Recommended Posts

hacko (oregistrerad)
Postat

Både Audio och klaviatur midi inspelning blir det delay på när jag spelar in, varför?

Det inspelade lägger sig på rätt plats men när jag väl spelar in så låter det försenat och jobbigt... grymt irriterande!

Annons
hacko (oregistrerad)
Postat

Jag har m audio 2496:an audiophile.. Jag har så dålig koll pådet ljudkortet men det tror jag!

Postat
Jag har m audio 2496:an audiophile.. Jag har så dålig koll pådet ljudkortet men det tror jag!

Har du gått in i inställningarna i Logic och sett till så att programmet använder det ljudkortet?

hacko (oregistrerad)
Postat

på hardware and drivers? Där står det att det e det ljudkortet som används.. eller drivern är EASI Driect sound med det har väl inte med det att göra?

Postat
på hardware and drivers? Där står det att det e det ljudkortet som används.. eller drivern är EASI Driect sound med det har väl inte med det att göra?

Du kan inte välja ASIO som drivrutin?

hacko (oregistrerad)
Postat

Jo men det har jag på audio 2. Men det e det samma..

Postat

Stäng av software monitoring (under Audio hardware settings). Om det inte fungerar kontrollerar du följande:

1. Gå in i inställningar för ljudkortet under kontrollpanelen och ändra asiobuffer till 256 eller 512.

2. Det ska inte vara EASI direct utan ändra det till Asio.

3. Leta upp win.ini - filen under windowsmappen och scrolla ned till Logic och kolla så att det antingen står 1 eller 0 på Midiutgångarna. Om det inte gör det så ändrar du till 1 eller 0 och sparar.

3. Uppdatera drivrutiner till ljudkortet.

• 9 månader senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.