Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

har försökt få igång drumkit from hell med hallion och får absolut inget ljud alls.

verkar som det är alldeles för avancerat för mig finns det någon som kan rekomendera ett annat trum program som har coola trummor och som är lätt att

installera programera mm

Annons
Postat
har försökt få igång drumkit from hell med hallion och får absolut inget ljud alls.

verkar som det är alldeles för avancerat för mig finns det någon som kan rekomendera ett annat trum program som har coola trummor och som är lätt att

installera programera mm

Lär dig DFH det är det bästa som finns! Älskar DFH!

Programmera själv i midi-editorn och bounca sedan till audiospår -det går inte att höra skillnad på DFH och en riktig trummis! Dessutom är det inte alls svårt - ha lite tålamod bara.

/R

Postat

installera programera mm

Om du köper programmen så lär de fungera bättre...

Postat

2500:- för DFH med en bra och lättfattlig sampleplayer tycker jag är ett väldigt rimligt pris.

Postat

DFH Superior knäcker ju allt annat motstånd i mina ögon (öron?).. Det är dessutom extremt enkelt att få till en mänsklig känsla i det utan något som helst pillande..

Postat

Om man är ute efter att snabbt få ihop ett välljudande trumkomp så kan jag varmt rekomendera "Drums on demand"! Weblänk: Drums om demand

Färdiga loops. Bara att importera och klippa och klistra tills man får som man vill ha det.

Och så låter det gudomligt, och väldigt väldigt likt en riktig trummis... (kanske mest beroende på att det ÄR en riktig trummis... hihi!).

🙂

Postat (redigerat)
Om man är ute efter att snabbt få ihop ett välljudande trumkomp så kan jag varmt rekomendera "Drums on demand"! Weblänk: Drums om demand

Färdiga loops. Bara att importera och klippa och klistra tills man får som man vill ha det.

Och så låter det gudomligt, och väldigt väldigt likt en riktig trummis... (kanske mest beroende på att det ÄR en riktig trummis... hihi!).

🙂

Håller med om DoD. Beställde från USA så det blev dyyyrt, men de är väldigt bra rockloopar.

Sedan finns Betamonkey men de måste man själv skruva med för "rätt" ljud.

Trumprogrammering i midi är tråååkigt 🙂

Redigerat av O-Jay
Postat
Håller med om DoD. Beställde från USA så det blev dyyyrt, men de är väldigt bra rockloopar.

Trumprogrammering i midi är tråååkigt

Jo, dyrt var ordet!! Tror det hamnade på runt 1000 kronor för mej för enbart DoD Vol.3 i rex-format. 600 för själva skivorna + frakt på det och hutlösa 170 spänn i tullavgifter!!! Hua! :-(

Postat
känns dumt att lägga ut 2500 när jag inte klarar av att få ljud i demon.....

Dom har väl ingen nedladdningsbar demo? 🙂 Det följer med en sampleplayer som sköter allt om du köper programmet.

Postat

Jo, dyrt var ordet!! Tror det hamnade på runt 1000 kronor för mej för enbart DoD Vol.3 i rex-format. 600 för själva skivorna + frakt på det och hutlösa 170 spänn i tullavgifter!!! Hua! :-(

Skit lät det av dem också.

Karln som skött dynamikprocessorerna på DOD borde skjutas. 🙂

Nä, jag tar hellre DFH, DFHS, Scarbee eller BFD vilken dag som helst....

Men vad vet jag, gillar man det där soundet så funkar det säkert, men man har ingen större möjlighet att ratta till något annat om man inte skulle vara nöjd.

Mer groove agent åt folket. 🙂

Postat

Skit lät det av dem också.

Karln som skött dynamikprocessorerna på DOD borde skjutas. 🙂

Nä, jag tar hellre DFH, DFHS, Scarbee eller BFD vilken dag som helst....

Men vad vet jag, gillar man det där soundet så funkar det säkert, men man har ingen större möjlighet att ratta till något annat om man inte skulle vara nöjd.

Mer groove agent åt folket. 🙂

Jooo, vol 3 är lite over the top faktiskt, men det finns många bra bland 1, 2 och 4. Beror mycket på stilen man lirar och smaken och allt det där 🙂

Det låter i alla fall bra mycket proffsigare än mina andra alternativ.

Postat

Säger bara Stylus RMX + Burning grooves expansionen... Abe Laboriel JR spelar helt enkelt med blyklubbor i vissa patcher 😉

Och den är mycket flexibel med fills, separata slag, groove menus med delarna separerade så man kan bygga personligt sväng o.s.v... chaos engine för urflippade

trumräkor m.m m.m..

Men som sagt gillar man inte Abe-soundet så är det fel plugg.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.