creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 http://hem.passagen.se/krakas/tr.mid Någon som skulle kunna vara vänlig och "konvertera" den till ett DFH-trumspår, eller BFD eller vad som helst. Skulle vilja höra hur det låter. Det kan väl inte vara så mycket jobb? Spar den i MP3 helst. Har själv Cubase och BFD men inte fått det att funka riktigt. Tack på förhand...
sixties Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 när jag försöker importera den tillcubase så händer ingenting, andra midi filer går dock att importera. kunde tyvärr inte hjälpa dig... 😆
slaptap Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 "This file contains bad data" säger Sound Studio Pro när filen laddas...men den går att spela upp...:S
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 (redigerat) Vafan, det var skumt, då gör jag en ny MIDI-fil på en gång... vänta lite! Edit: Sådär. Nu borde den funka? Samma adress. http://hem.passagen.se/krakas/tr.mid Redigerat 5 december 2005 av creel
slaptap Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Såja, inget felmeddelande...då är det bara att invänta någon som kör Cubase och BFD... 😆
Slaktad Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Sådär: Your browser does not support the HTML5 audio tag Pearl-kitet är laddat (med "Default"-mixerpreset). Velocityn är satt till 100 på allt.
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Sådär: Your browser does not support the HTML5 audio tag Pearl-kitet är laddat (med "Default"-mixerpreset). Velocityn är satt till 100 på allt. Tack så mycket! Går det att få ett ännu tyngre trumkomp? Förresten lät det helknas på det som kommer efter "vanliga kompet" där det egentligen ska vara golvpukor men skitsamma. Jävligt schysst ändå! 😆 Skulle vara kul att höra någon annans version..
Slaktad Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Tack så mycket! Går det att få ett ännu tyngre trumkomp? Förresten lät det helknas på det som kommer efter "vanliga kompet" där det egentligen ska vara golvpukor men skitsamma. Jävligt schysst ändå! 😆 Skulle vara kul att höra någon annans version.. Vad menar du med "tyngre trumkomp"? Vill du att kompet görs om eller vill du ha ett fetare ljud?
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 (redigerat) Tack så mycket! Går det att få ett ännu tyngre trumkomp? Förresten lät det helknas på det som kommer efter "vanliga kompet" där det egentligen ska vara golvpukor men skitsamma. Jävligt schysst ändå! 🙂 Skulle vara kul att höra någon annans version.. Vad menar du med "tyngre trumkomp"? Vill du att kompet görs om eller vill du ha ett fetare ljud? Nej, fetare sound på trummorna. Jag vet inte - mer tryck i baskaggen kanske? Allmänt hårdare trummor bara. Mer hårdrockstrummor, om det nu går. 😄 Edit: Förresten, låter alla cymbaler/hi-hats alltid sådär mycket i förhållande till det andra, i BFD? Redigerat 5 december 2005 av creel
Slaktad Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag dw-kittet med en multibandkompressor på. Vet inte om det är bättre, men men 😄 Ändrade f.ö. den öppna hihaten till en halvöppen istället.
mornel Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag låter det i Reason Drum Kits med Jocke Skogs template.
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag dw-kittet med en multibandkompressor på. Vet inte om det är bättre, men men 😄 Ändrade f.ö. den öppna hihaten till en halvöppen istället. Japp, nu lät det betydligt bättre men virveln lät mesig. Sen hade du fixat det där konstiga kompet som var i mitten 🙂
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Your browser does not support the HTML5 audio tag låter det i Reason Drum Kits med Jocke Skogs template. Hehe, då lät faktiskt BFD-trummorna mycket bättre. Fast det kanske inte är så konstigt när det är ett betydligt dyrare program 😄
creel (oregistrerad) Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 Hur "lyckas" ni skapa ett BFD-trumspår i Cubase från en MIDI-fil? Först ser ni till att BFD är VSTi-instrument, sen importerar ni MIDI-filen.. men sen?
Slaktad Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 1. Importera midifilen (så skapas ett nytt projekt automatiskt). 2. Tryck på F11 och ladda BFD. Ladda sedan ett trumkit i BFD. 3. Välj BFD i "out" på den midikanal trummorna ligger på.
creel (oregistrerad) Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 1. Importera midifilen (så skapas ett nytt projekt automatiskt).2. Tryck på F11 och ladda BFD. Ladda sedan ett trumkit i BFD. 3. Välj BFD i "out" på den midikanal trummorna ligger på. Tackar, ska testa det när jag kommer hem! Finns det någon möjlighet att "spela trummorna" med tangentbordet, i Cubase? Har ingen synt så jag tänkte att det borde väl gå att använda tangentbordet istället.
Linus Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 MIDI-filen är så grymt stiff, utklickade 16-delar på cymbaler utan anslagskänslighet/dynamik. Det kan få all världens trummaskiner som noggrannt multi-gigabyte-über-trumsamplings-pluggar att låta maskin. Du vet, en snabb bil betyder inte stabil körning. 🙂 Dålig mix & kompression, men jag orkar inte lägga energi på det här. Your browser does not support the HTML5 audio tag [/sur tant]
creel (oregistrerad) Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 MIDI-filen är så grymt stiff, utklickade 16-delar på cymbaler utan anslagskänslighet/dynamik. Det kan få all världens trummaskiner som noggrannt multi-gigabyte-über-trumsamplings-pluggar att låta maskin. Du vet, en snabb bil betyder inte stabil körning. 😆 Dålig mix & kompression, men jag orkar inte lägga energi på det här. Your browser does not support the HTML5 audio tag [/sur tant] Kan man inte göra känslighet osv efteråt i Cubase? Är inte det lite omständligt att sitta och finslipa en MIDI-fil? Kan man ens göra så mycket med en MIDI-fil?
Emil Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 MIDI-filen är så grymt stiff, utklickade 16-delar på cymbaler utan anslagskänslighet/dynamik. Det kan få all världens trummaskiner som noggrannt multi-gigabyte-über-trumsamplings-pluggar att låta maskin. Du vet, en snabb bil betyder inte stabil körning. 😆 Dålig mix & kompression, men jag orkar inte lägga energi på det här. Your browser does not support the HTML5 audio tag [/sur tant] Kan man inte göra känslighet osv efteråt i Cubase? Är inte det lite omständligt att sitta och finslipa en MIDI-fil? Kan man ens göra så mycket med en MIDI-fil? Allt sånt måste du göra på midi-filen. Det är ju där all information finns. DFH, BFH eller vilka andra samplingar som hellst låter skit om du inte gjort en trovärdig midifil.
creel (oregistrerad) Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 (redigerat) MIDI-filen är så grymt stiff, utklickade 16-delar på cymbaler utan anslagskänslighet/dynamik. Det kan få all världens trummaskiner som noggrannt multi-gigabyte-über-trumsamplings-pluggar att låta maskin. Du vet, en snabb bil betyder inte stabil körning. 😆 Dålig mix & kompression, men jag orkar inte lägga energi på det här. Your browser does not support the HTML5 audio tag [/sur tant] Kan man inte göra känslighet osv efteråt i Cubase? Är inte det lite omständligt att sitta och finslipa en MIDI-fil? Kan man ens göra så mycket med en MIDI-fil? Allt sånt måste du göra på midi-filen. Det är ju där all information finns. DFH, BFH eller vilka andra samplingar som hellst låter skit om du inte gjort en trovärdig midifil. Jaha, så det är där man ska ställa in all dynamik, och t ex hur mycket cymbalerna ska låta? Den där MIDI-filen kommer från Guitar Pro och där kan man ju inte göra så mycket. Var ska man finslipa sin MIDI-fil? I Cubase? Skulle ni kunna säga vad man bör gå igenom för att trumspåret ska låta så bra som möjligt om man redan gjort klart ett komp, som jag gjort i denna MIDI-fil? Förresten är det väl inte så mycket dynamik i hårdrockstrummor? Jag tycker de mest smackar på hela tiden fast jag vet inte så mycket om trummor då jag själv är gitarrist. 😛 Linus, det trumspår som du lade upp - var det Cubase + BFD? Schysst av alla som hjälper, uppskattar det verkligen! 😛 Redigerat 6 december 2005 av creel
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.