Jump to content
Annons

Dariuz - All That Sound


Dariuz (oregistrerad)

Recommended Posts

Dariuz (oregistrerad)

Hej!

Har lag till sång till min tidigare låtskiss nu och detta är resultatet. Sången sjungs av Nad Sylvan, som gjort ett mycket bra jobb. Har medvetet försökt att göra melodin ganska catchig och poppig, vilket jag hoppas funkar. Skulle vara kul att få lite kommentarer på den färdiga versionen, och se om den kan vara något att satsa på...

* LÅTNAMN: All That Sound

* ARTIST/GRUPP: Dariuz

* GENRE: House/Dance

* LÅTLÄNGD: 3:22

* KOMPOSITÖR: David Eriksson

* ARRANGEMANG: David Eriksson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 3.08 MB

* STATUS: Färdig demo

Redigerat av Dariuz
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Skriver medans jag lyssnar... är hos mina päron så jag har inte mina monitorer, svårt att säga något om mixen... Skulle dock i dessa högtalare vilja ha mer rakare riff, blir det lite grötigt nu? Kanske är det alla synthljuden... Låten är sjukt snygg dock! schwooshet vid 2 min gillar jag fetmycket!

Men som sagt, lite rakare, nu är det bara en låt i mängten, tyvärr 😄 hum, kanske försöka jobba med trummorna mer och få fram beatet bättre, skala av lite av alla synthljuden... Ähh, va fan, om jag är helt ute o cyklar så skyller jag på högtalarpaketet här! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

starboy (oregistrerad)

Som vanligt sjunger Nad mkt bra.

MEN.

I mitt tycke är melodivalet lite "tråkigt". Melodin följer ju precis ackordbytena, både i tonhöjd och timing.

Bästa partiet i mina öron är mellan 1:42 och 1:56, där sången inte precis följer ackorden.

Bara lite tankar, andra tycker säkert att det är bra som det är. 😄

Produktionsmässigt låter det ju för grymt bra.

Redigerat av starboy
Link to comment
Dela på andra sajter

Den här låten skulle kunna bli bra. Instrument/produktion är schysst, men mixen har rubbats sedan instrumental-betan du hade uppe tidigare.

Mycket bastrumma och lite synthbas. Mycket kompressor, mycket dist och "hängmatta".

Får man mixa om? 😄

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Det var faktiskt kul att få ett pm med förfrågan ifall jag ville låna ut min röst. 😆

Jag vet absolut 0 om denna genre, så jag har svårt att uttala mig om hur det skall låta. Någon sa att melodivalet var lite trist. Nja det tyckte kanske jag också lite grann, men som sagt inte min genre och jag visste heller inte vad som skulle spelas till. Så jag lade 2 stämmor till (alternativa till den jag hade tilldelats som andra stämma). DE kunde gärna få träda fram lite mera, för jag tyckte de blev snygga!! Men vad vet jag....😄

Tack David för att jag fick vara med! Jag gillar den, speciellt de lugna partierna där jag inte är med! 🙂:) Skön space.

Nadde

Redigerat av Nad Sylvan
Link to comment
Dela på andra sajter

Nad gör en bra insats, men jag hade gärna hört mer av hans stämma..det är lite "dränkt" nu. Men det är vad jag med mina 31½-åriga gubbiga öron tycker. Sedan är det ju "som det ska" med pumpet, men jag gillar det likförbannat inte. Den diskussionen behöver vi inte ta nu dock.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan inte mycket om den här typen av musik, men vore jag lite på örat hade jag dansat 😆 strongt att sjunga nåt helt utanför sin ordinare genre 🥰😄🥰😛😄

Låter lite ljudmässigt som den covern på valeri med steve windwood(tycker jag)

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt Riktigt skönt tung - gung !

Hade lätt kunnat spelas på vilket dansgolv som helst

runt om i Världen för det här svänger !

Mycket strobo och en laser samt en tjock rökridå

hade lyft den till höjderna !

Mycket bra jobb, meget bre [Danska tror jag 😆 ]

5/5

Link to comment
Dela på andra sajter

Siktar du på att hamna med på en Absolute Dance eller liknande så är det här absolut rätt! Snygg produktion och riktigt bra sång. Önskar dock att sångmelodin hade en hook, den känns en aning i bakgrunden. När man lyssnat färdigt så glömmer man bort hur den gick tycker jag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Dariuz o Nad Sylvan 😆 ..oops att få höra Nad på en såmg här låt 😆 ..bra att du "varierar" dig Naddan! 😆 ..tja vad skall jag säga..Prytz sound a like-tävling..på ett dansställe..ja där borde ni komma långt!..rösten försvinner i allt dicodunk...höj rösten betydligt o släng på en kvinnlig stämma..kanske slänga på lite mer effekter..typ spela ett parti baklänges..m.m...

Link to comment
Dela på andra sajter

Nad gör en bra insats, men jag hade gärna hört mer av hans stämma..det är lite "dränkt" nu. Men det är vad jag med mina 31½-åriga gubbiga öron tycker. Sedan är det ju "som det ska" med pumpet, men jag gillar det likförbannat inte. Den diskussionen behöver vi inte ta nu dock.

Håller med bengelibengangbg här... fram med rösten mer.. syntmattorna dränker rösten ordentligt i små högtalare

Jag fick en sån där skön rysning av Nad's röst..wohooo..den passar ju skitbra till det här..hehe

Nad: det kanske dyker upp ett PM i din lådda framöver.

Däremot gillar jag stuket på låten exakt som den är, med kompressorpump o hela klabbet, men en annan mix och du är hemma skulle jag säga.

Kör på

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

I mina små högtalare låter den alldeles för basig och Sönderkomprimerad.

Framför allt vid Refrengen.

Vid A/B med "Call on me " så är det markant skillnad tyvärr.

Kanske är det lite för hårt Mastrad om du nu har gjort det ?.

I övrigt en riktigt bra låt med skulle som sagt behöva ses över i

mixen så att den fungerar i stora som små system.

Och jag skulle istället för att höja sången sänka allt annat istället.

Redigerat av Piccazzo
Link to comment
Dela på andra sajter

för att gå emot alla andra, så måste jag säga att det här ÄR min genre.. okej, kanske inte riktigt såhär glatt och poppigt om jag får välja, men men. 😎

saknar en hook. sången är iof lite hookig, man lägger den på minnet. men det är också absolut det enda jag kommer ihåg från den här låten när jag stängt av den. de instrumentala partierna är snygga men inte särskilt roliga..

sänk ner allt för att få fram rösten. den är gömd under all sidechain. sångmelodin är hookig som sagt, men man kan ändå inte sjunga med för man hör inte orden 😎

skulle vilja ha en electroremix på denna.. haha.

snyggt jobbat!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bra sång och passande röst. Skulle _kanske_ vilja ha en _lite_ svängigare refräng-sång-melodi. Den låter lite som en säck som inte riktigt är ihopknuten eller som en saga utan slut. Typ 8:e (eller 16:e) takten borde sluta mer "ihopknuten". Fixa det, så har du en given radio-hit-låt! Men det är bara min åsikt. Andra gillar ju det, så...

Bra jobbat, i vilket fall som helst! 😄

Mvh/Christian

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...