Jump to content
Annons

Hypersonic eller Reason?


barkus (oregistrerad)

Recommended Posts

barkus (oregistrerad)

Använder Cubase SL tillsammans med Grooveagent 2 och skulle behöva en bra synth där de flesta ljud finns. Så väljer mellan att köpa Hypersonic 2 eller Reason 3. De kostar ju ungefär lika mycket. Fördelen praktiskt med hypersonic är väl att den kan använda samma dongle som Cubase. Har man en USB-dongle till för Reason?

Reason å andra sidan har ju effekter, trummaskiner och egen sequenser...

Vad tror ni...vilken uppsättning får man mest ut av 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Personligen tycker jag Hypersonic låter riktigt tråkigt, lite som en sampleplayer från 1992 eller så. Proteus typ. 😠

Reason ger dig många många fler möjligheter. Dessutom slipper du tänka på donglar.

😱

Men är det inte en rätt stor prisskillnad, eller tar dom fortfarande galet mkt betalt för Hypersonic?

Link to comment
Dela på andra sajter

Men det måste ju ändå finnas nåt billigare alternativ?? 🥰

Reason kostar väl bortåt 5000kr om jag inte minns fel, och för det måste man väl kunna få nån bra mjukvarusampler plus ett tokschysst samplingsbibliotek...?

Edit: Om du nu främst letar efter en alltiallo-"synth" alltså...

Redigerat av android
Link to comment
Dela på andra sajter

Reason kostar väl bortåt 5000kr om jag inte minns fel, och för det måste man väl kunna få nån bra mjukvarusampler plus ett tokschysst samplingsbibliotek...?

Nä, 3895 är riktpris.

Absolut Reason! Det innehåller mycket mer smör & bröd än Hypersonic 1. (Inte hört 2:an)

Dessutom är Reason otroligt expansivt!

Link to comment
Dela på andra sajter

barkus (oregistrerad)

ja...det verkar ju luta åt Reason...

Det enda som e lite bökigt e väl att alltid ha två program igång och att behöva spara dubbelt hela tiden. Men det är ju grymt mycket viktigare att det låter bra såklart. 😄

Sen kan man ju ha mycket kul med Reason ensamt också...

På Thomanns så är priset ca 3600 kr för båda programmen.

Link to comment
Dela på andra sajter

och att behöva spara dubbelt hela tiden.

😕 här snackar vi i-landsproblem deluxe... typ två klick med musen eller vad kan det bli 😉

Som tur är sparas alla parametrar i båda programmen och alla inställningar i Cubase, hur reason routas igenom Cubasemixern o.s.v..

Så du slipper åtminstone skriva upp alla inställningar på alla kompressorer, reverbenheter, mixerbordsreglar, fullparametriska Equalisers, förstärkare, delayenheter, distboxar, m.m m.m m.m m.m ..+ fanohansmoster 🙂

Jag är helt övertygad om att det egentligen är ett rätt litet bekymmer 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...