bernu Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Tjenare, Jag testade att köra igång Drumkit from hell superior och som ni alla vet är det ett rätt krävande VST instrument. Att ladda ett komplett set tar flera GB i RAM. Problemet är att så fort man börjar närma sig 2GB i använt RAM så kraschar cubase alternativt DFHS. Någon som haft liknande problem? Just nu känns det som mina 4GB RAM är ganska meningslösa eftersom jag bara kan använda hälften av dom. Jag har kört testprogram för att säkerställa att det inte är något fel på minnesmodulerna. Tacksam för all hjälp...
DrHans Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Varför 2gigs trummset? bouncar du inte eller? Aktiverar du en massa mickar i onödan? eller använder du sjukt mycket cymabaler? Du måste kunna banta ner trummorna rejält. Kör du 1.5? / Johnny
Björn Olsberg Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Närbesläktad tråd utan lösning. Kanske kan det finnas ngt där som ger en ledtråd.
bernu Postat 6 december 2005 Trådstartare Postat 6 december 2005 Det handlra egentligen inte om att jag verkligen vill ladda in 2GB trummor utan snarare att förr eller senare så kommer ett projekt att passera 2GB gränsen och då kraschar det som det är nu... Problemet med kraschaarna är ju att man kanske förlorar den där senaste kanon tagningen som man gjorde... Nåja, jag får väl experimentera vidare och se om jag kan hitta något... Tack! /Björn
bonzo Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 Har du uppgraderat till den senaste versionen? The update, Superior 1.5, features Toontrack Percussive Compression, a revolutionary on-the-fly compression/decompression technology that helps to keep the sampler memory footprint low at no cost to playback quality. http://www.toontrack.com/news.shtml
nurfen Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 Uhm.. Du behöver ju inte ladda in alla samplingar i minnet i dfhs.. Välj så att den laddar in vid behov istället, så blir det inte många hundra MB.
Rapid Wanker Postat 6 december 2005 Postat 6 december 2005 Problemet med kraschaarna är ju att man kanske förlorar den där senaste kanon tagningen som man gjorde... Efter en kanontagning är det ju läge att spara...så behöver du inte vara så skitnervös hela tiden 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.