Pedda P Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 (redigerat) LÅTNAMN: I´m free ARTIST/GRUPP: northwestmusic GENRE: Akustiskt pop LÅTLÄNGD: 4:06 KOMPOSITÖR: Peder, Tina o Johan PRODUCENT: Peder o Johan EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 7,5Mb STATUS: Ganska färdig demo LÅTLÄNK:) Your browser does not support the HTML5 audio tag Hej o hopp......här kommer ett alster från oss, hoppas det funkar 🙂 Ja, det e ju bara att risa el.rosa........ 😆 Redigerat 5 december 2005 av Pedda P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Glennster Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 En skön låt, med bra gitarrljud men med lite enformiga trummor. Men sången tycker jag är alldeles för avlägsen. Låter emellanåt som hon sjunger i ett badrum, vet inte om det är en otajt dubb eller delay som gör det. Tror att låten och hennes röst skulle må bra av mindre effekter och högre volym för att få hennes fina röst mer "in your face". Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 5 december 2005 Trådstartare Dela Postat 5 december 2005 En skön låt, med bra gitarrljud men med lite enformiga trummor.Men sången tycker jag är alldeles för avlägsen. Låter emellanåt som hon sjunger i ett badrum, vet inte om det är en otajt dubb eller delay som gör det. Tror att låten och hennes röst skulle må bra av mindre effekter och högre volym för att få hennes fina röst mer "in your face". tackar, virvel kaggen skulle nog kunna plockas bort i versen.......ska fundera lite mer på röstnärheten........... bra input....tack 🤪 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
starboy (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 En skön låt, med bra gitarrljud men med lite enformiga trummor.Men sången tycker jag är alldeles för avlägsen. Låter emellanåt som hon sjunger i ett badrum, vet inte om det är en otajt dubb eller delay som gör det. Tror att låten och hennes röst skulle må bra av mindre effekter och högre volym för att få hennes fina röst mer "in your face". Glennster slår huvudet på spiken här, tycker jag. Men det hela låter mycket bra. Fixa trummorna och röstpaketet så blir det topp. Om man vill vara lite negativ så finns det inget som "sticker ut", vare sig ljudmässigt, proddat eller arrat. Men det är ju inte alltid vad som eftersträvas heller och är inte alltid att tolka som negativt. Keep up the good work Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richie76 Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 Hon sjunger ju väldigt likt den där i the Corrs, tycker jag! Najsigt som galningen.. När de påpekar det kan jag nog hålla med om att sången skulle vara närmare, eller nåt i den stilen!? Skön avslappnad musik.. Är hon vrålsnygg kan det verkligen bli nåt som funkar. 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 5 december 2005 Trådstartare Dela Postat 5 december 2005 En skön låt, med bra gitarrljud men med lite enformiga trummor.Men sången tycker jag är alldeles för avlägsen. Låter emellanåt som hon sjunger i ett badrum, vet inte om det är en otajt dubb eller delay som gör det. Tror att låten och hennes röst skulle må bra av mindre effekter och högre volym för att få hennes fina röst mer "in your face". Glennster slår huvudet på spiken här, tycker jag. Men det hela låter mycket bra. Fixa trummorna och röstpaketet så blir det topp. Om man vill vara lite negativ så finns det inget som "sticker ut", vare sig ljudmässigt, proddat eller arrat. Men det är ju inte alltid vad som eftersträvas heller och är inte alltid att tolka som negativt. Keep up the good work tackar, starboy.....vi är ju rätt nöjda med arr:et så långt, vi tänkte lägga lite kör bla......o som sagt torra till det lite röstmässigt..... tar det inte negativt alls....helt ok, bra kreativ kritik får jag aldrig nog av! så jag och Johan återkommer med ny mix inom kort.....för bedömning Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pedda P Postat 5 december 2005 Trådstartare Dela Postat 5 december 2005 Hon sjunger ju väldigt likt den där i the Corrs, tycker jag! Najsigt som galningen.. När de påpekar det kan jag nog hålla med om att sången skulle vara närmare, eller nåt i den stilen!? Skön avslappnad musik.. Är hon vrålsnygg kan det verkligen bli nåt som funkar. det gör hon kanske, har inte tänkt på det faktiskt..... ...men visst är hon en goding!! 😎 det är ju det första vi lägger ut så tack för all bra feedback 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pwayne Postat 5 december 2005 Dela Postat 5 december 2005 Sången lite långt bak. Kaggen är lite "enahanda", för dominant åtminstone i förhållande till sången, baskaggen och basen. Men det är inte dåligt!! Helt OK låt, behaglig, men det behövs något som sticker fram, svårt att förklara. Men jobba på med körer etc, så lyssnar vi igen 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 6 december 2005 Dela Postat 6 december 2005 Skön tillbakalutad pop. 😆 Ligger inte sången åt vänster? 😆 Vill hellre ha den centrerad. Mycket bra, behärskade, gitarrer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.