Reject Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 (redigerat) * LÅTNAMN: Blacklight * ARTIST/GRUPP: Reject * GENRE: Electronica / gothic * LÅTLÄNGD: 3:01 * KOMPOSITÖR: Ricky Blunda * PRODUCENT: Se ovan * EV. MEDVERKANDE: * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: MP3 * STORLEK: 4.16mb * STATUS: Skiss * LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag ] Your browser does not support the HTML5 audio tag Tjena Varit Studio läsare ett tag nu, och bestämde mig nyligen för att joina detta forum. Jobbar mer än vad jag sover, så det blir inte så mycket musikerande som jag hade önskat. Dock vill jag gärna ut och spela live igen, eftersom det var rätt många år sedan sist (och då som basist). Om jag nu går ut och spelar live igen, blir det förmodligen bara 2 personer - jag på sång och gitarr, och eventuellt en gitarrist till. Resten får jag köra över MiniDisc. Det är ingen stor spelning, utan bara Open Stage. Således vore jag ytterst tacksam om någon hade kunnat lyssna lite på den senaste låten jag gjorde. Hade ni skämts över att höra denna live? Borde jag kanske hellre låta bli? Tack på förhand 😄 Låten finnes här och heter Blacklight: /Ricky, Malmö Redigerat 8 december 2005 av Reject
bimbambop Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Lite Sisters över det hela va? Kanske försöka att få lite mer intensitet i sången, lite teatraliskt, nästan överdrivet, vilket borde funka till stilen. Och eh.. något blues-solo lyckades jag aldrig höra, bara ett kort gitarrsolo som varken låten eller stilen egentligen behöver tror jag. Ljudet är lite allmänt murrigt, men det var väl i första hand inte inspelningen som sådan du ville ha feedback på utan om du kunde lira detta live? Det tror jag absolut du kan. Lycka till på giget!
Reject Postat 4 december 2005 Trådstartare Postat 4 december 2005 Tack för tiden och kommentarerna... Jag hade tänkt mig använda mig av denna version faktiskt och bara ta bort sång- och gitarr-spåren. Men då är det kanske ingen bra idé. Och angående gitarr-solot...det är inte 'blues' i sig, men det går rätt mycket enligt de skalorna. Att jag sedan suger på gitarr hjälper ju förvisso inte. :\ Det är därför jag ville ha det kort, men ändå ha det med som ett 'stick', så att säga...för att bryta av lite. Nåväl, får se vad som händer. Live ska jag lira, om jag bara kan få till en inspelning som inte låter 'murrigt' 😆 /Ricky, Malmö
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.