Jump to content
Annons

Hur låter det?  

1 röst

1. 1. Hur låter det?

• Bra låt/bra mixning
      0
    • Bra låt/dålig mixning
      0
    • Dålig låt/bra mixning
      0
    • Dålig låt/dålig mixning
      0

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: When the truth comes around

ARTIST/GRUPP: My wistful days

GENRE: Singer/sonwwriter

LÅTLÄNGD: 8:49

KOMPOSITÖR: Martin Törnros

PRODUCENT: Martin Törnros

EV. MEDVERKANDE: Pernilla Ahnsberg

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: mp3

STORLEK: 8.09

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:

Är inte riktigt klar med låten än. Fler körer ska läggas, framförallt på refrängen.

Detta är min första mix någonsin, så påpeka gärna vad som kan ändras.

Kommentera gärna!

MVH Martin.

EDIT: Nån som har lust att påpeka ljudet/mixen?

Redigerat av mtornros
Annons
Postat

Jag tycker låten är i längsta laget för det händer inte mycket nytt utan är lite jämntjockt och släpigt. Kanske öka tempot lite? Ett intro på över minuten är lång väntan. Bästa partiet tycker jag är i slutet med bara sång och akustisk gitarr, bas. Där låter det riktigt bra! Är gitarren ordentligt stämd?

Postat

Mm, den blev ganska lång. Beror väl främst på den långa texten som krävde några verser.

Tänkte att det skulle bli rätt trist med bara avskalat hela låten igenom, även fast denna låt kanske gör sig bäst i det formatet? (är faktiskt bara trummorna som tagits bort på sista partiet dock, alla gitarrer är med hela vägen)

Ska lyssna på gitarrernas stämning, har suttit för länge med mixningen på denna låt och hunnit bli blind/döv för såna grejer. De ska vara stämda iaf.

Tack för kommentaren!

• 2 veckor senare...
Postat (redigerat)

Hej!

Ledsen att öppna denna "tråd" igen...

Jag tänkte bara höra ifall nån har lust att påpeka ljudet/mixen på denna låt. Är som sagt min första riktiga mix, och skulle vara jätteglad om nån hade några åsikter, dåliga som bra!

Var riktigt nöjd med mixen förut, fast har börjat känna nu att nånting är fel...det känns/låter hemmagjort och lite tråkigt på nåt sätt...

Vad saknas/bör ändras?

Säg nåt tack 😄

MVH Martin

Redigerat av mtornros
Postat

Tycker inte att virveln är riktigt med i samma rum, låter väldigt distansmickad.

Detta är ju dock en smaksak men jag vill gärna ha virveln lite mer distinkt.

Inte min stil musikaliskt, så det kan vara så att jag är ute å cyklar 😄

Postat (redigerat)
Detta är ju dock en smaksak men jag vill gärna ha virveln lite mer distinkt.

Har också tänkt på virveln, fast har snarare tänkt göra den mer diskret 😄

Ska testa med att sänka velocityn och hoppas på dfh då ger mig ett härligare vispljud, vad tror ni om detta?

Hur är gitarrerna och basen? Dovt/smetigt?

Tack för kommentaren Altzi!

Redigerat av mtornros

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.