Jump to content
Annons

Hur tar man väck mellanrum?

Recommended Posts

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har skrivit ut ca 700 sidor handbok hittills (har därmed bara 100 sidor kvar) av Cubase LE. Blir till att spiralbinda den på tisdag och läsa på utav bara den. Hur lång är då inte handböckerna till "riktiga" Cubase?

Men...nu till frågan. Jag sitter med en fil som är 55 minuter lång. Körde in ett DAT-spår i stereo till Masterredigering. Har nu plockat väck en del av filens info genom att använda delete, tog bl.a. väck 12 minuter mitt i filen. Frågan är då: Hur klistrar jag ihop delarna i filen, så att det blir en enda ihopsatt fil?

I mitt gamla sequenserprogram kunde man bara klicka och hålla nere, bläddra i sidled och släppa, så fastnade delarna perfekt. Här funkar det inte så, så vilket är den förlösande funktionen?

😱

:musik

Annons
musik (oregistrerad)
Postat

Kloss? Radérgummit? Funkar inte, det tar bort hela filen!

Bounce? Hmm...

Återkommer.

😳

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Får det inte att funka! Kanske det är skillnad på tillvägagångssätt i Cubase och Cubase LE.

😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.