Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tänkte köpa en ny kaggepedal till mitt digitalset. Har idag en dubbelpedal som jag köpte billigt. Kunde lika gärna lagt pengarna på en enkel då jag ändå inte kommer lära mig att spela dubbel. Men iallafall upplever att den inte är så bra. Ibland blir det dubbelslag och ibland liksom missar den. Skulle ju kunna vara så att det är mitt fel. Men testade en annan pedal i en musikaffär en gågng och kände "waohw" vilken skillnad. Så kanske är det inte bara jag. Så har vi några trummisar här? Vad skall man ha för nått. Det behöver inte vara jättedyrt skall inte ha den att skryta med bara att spela med. Jag vill ha nått som svarar bra bara.

Tack för hjälpen / Johnny

Annons
Postat
Ibland blir det dubbelslag och ibland liksom missar den.

Låter ju som det i huvudsak är spelteknik som behövs men det är ju inte lika kul att spela på halvtaskiga grejor. Själv använder jag en dubbel pearlpedal (kommer inte ihåg modell) och den lilla erfarenhet jag har säger att det lönar sig att hålla sig till märkespedaler (Tama, Pearl etc.). De är ofta lite dyrare men det är det värt.

Om jag skulle köpa enkelpedal idag skulle jag nog satsa på nåt sånt här (är ingen expert dock):

http://www.musikborsen.se/itempg.aspx?id=301809&artno=140201

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.