Jump to content
Annons

Klara band till Sweden Rock


Bunga

Recommended Posts

Nu har de börjat släppa banden till nästa års SRF, klara hittills:

DEEP PURPLE (UK) (Ujuj!)

JOURNEY (US)

W.A.S.P. (US) (Ses där Thimmie..? 😛

JEFF HEALEY BAND (CAN)

CELTIC FROST (CH)

STRYPER (US)

NEVERMORE (US)

DORO (D)

GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US)

CACTUS (US)

METAL CHURCH (US)

CATHEDRAL (UK)

THE SWEET (UK)

EASY ACTION (S)

KROKUS (CH)

EVERGREY (S) (Tjoho!! 😉 )

JADED HEART (D)

LORD BELIAL (S)

FIREWIND (S)

RAISE HELL (S)

THE STORYTELLER (S)

Edit: uppdaterat..

Redigerat av Bunga
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Biorno (oregistrerad)

W.A.S.P (US)  (Ses där Thimmie..?  😉 )

W.A.S.P. Är inte det de där hemskingarna som Sievert Öholm varnade oss för?

Jo, dom har ju även gjort en av världens bästa låtar.

Link to comment
Dela på andra sajter

W.A.S.P (US)  (Ses där Thimmie..?  😉 )

W.A.S.P. Är inte det de där hemskingarna som Sievert Öholm varnade oss för?

😛 Det kan inte vara lätt att vara Siewert idag, han lär ju få så mycket skit för den där debatten..

Nå, vad säger alla rockers på forumet om uppställningen hittills?

Själv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, något övrigt man inte får missa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt kul att det går bra för Evergrey! Lirade ihop både i Baltimore och i Amsterdam för några år sen. Maken till gött band får man leta efter! Självklart ska jag åka och titta på dom ^^

Link to comment
Dela på andra sajter

Riktigt kul att det går bra för Evergrey! Lirade ihop både i Baltimore och i Amsterdam för några år sen. Maken till gött band får man leta efter! Självklart ska jag åka och titta på dom ^^

Ja, Evergrey är mitt favoriten på den listan!

Har bara sett dem live en gång men fyfan! Det var det grymmaste jag sett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har bara sett dem live en gång men fyfan! Det var det grymmaste jag sett.

Har sett dem några gånger nu och ser dem gärna många gånger till, lugnt ett av sveriges bästa liveband! Deras live-dvd som släpptes i somras är ju inte dåligt fet heller.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, något övrigt man inte får missa?

Sweet kan ju vara vad som helst. jag har inte läst på, men jag antar att det är Andy Scott och lite kompfolk? Jag såg en sån sättning nångång tidigt nittiotal, och det var ta mig f-n hur bra som helst. Teenage Rampage 😆 !! Värt att kolla tror jag.

***

Men som allt annat; Om man inte "var med" då, och alltså inte kan uppnå en nostalgikick, så kan det nog bli ankskit... jaja...

/ebnagn

Link to comment
Dela på andra sajter

Har sett dem några gånger nu och ser dem gärna många gånger till, lugnt ett av sveriges bästa liveband! Deras live-dvd som släpptes i somras är ju inte dåligt fet heller.

Du, DVD:n är nog det bästa jag sett! Får fan ståpäls.

Som breaket i Masterplan. Oj oj oj..

Måste nog kolla på den nu!

Link to comment
Dela på andra sajter

Som breaket i Masterplan. Oj oj oj..

Hehe, ja det är ju lite kul när han börjar på fel rad där också, "conspira, öh, flöflö".. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Som breaket i Masterplan. Oj oj oj..

Hehe, ja det är ju lite kul när han börjar på fel rad där också, "conspira, öh, flöflö".. 😆

Haha. Det har jag ärligt talat inte lagt märke till. Jag har varit i extas antagligen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Själv ska jag helt klart se Deep Purple och Evergrey, något övrigt man inte får missa?

Sweet kan ju vara vad som helst. jag har inte läst på, men jag antar att det är Andy Scott och lite kompfolk? Jag såg en sån sättning nångång tidigt nittiotal, och det var ta mig f-n hur bra som helst. Teenage Rampage 😆 !! Värt att kolla tror jag.

***

Men som allt annat; Om man inte "var med" då, och alltså inte kan uppnå en nostalgikick, så kan det nog bli ankskit... jaja...

/ebnagn

Ja det ska visst vara Scott med lite löst folk. Nä, man var ju inte med när det begav sig, men det kanske kan va nåt att lyssna in sig på ändå och hoppas att det inte blir ankskit 😮

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan bli svårt att toppa årets artister, men man kan ju alltid smaska på wookad älg !! 😄

Dio

Kansas

Dream Theatre

Malmsteen

Hellfueled

Freak Kitchen

Saxon

Motörhead

Sabaton

Sammy Hagar

M fl.

Link to comment
Dela på andra sajter

Grymt bra med nevermore! Hoppas att fler svenskar får upp ögonen för dem. Sångaren warrel har en så skön och speciell röst och gitarristen jeff loomis är en snabb jäkel på gitarren. Det lär lätt bli en höjdpunkt.

Sen är deep purple och evergrey schysst. Steve Morse är ju en favorit och det är ballt att han lirar med gamlingarna 😄

Vad tycker ni om wacken då? http://www.wacken.com

Link to comment
Dela på andra sajter

the sweet SKA man lyssna in sig på, sweden rock eller ej!!!

tyvärr har andy scott's olika versioner av sweet ofta resulterat i någon form av "smokie" pastisch..

jag såg en video nyligen med intervjuer, live klipp etc med the sweet.

väääldigt sorgligt att se Brian Connely i sådan rutten, "fullgubbe" form!

i vilket fall visades korta klipp med andy scott's dåvarande sättning och maken till L.A-ism (läs: pufflugg, randiga tights, 5-strängade basar uppe vid hakan, valley arts gitarrer) har jag aldrig sett..

nä ska man uppleva magin med ett av världens genom tiderna bästa band ska man börja nånstans vid mars -71 (funny funny) och sedan sluta tvärt vid Love Is Like Oxygen -78.

förresten är nog mick tucker en av världens mest underskattade trummisar!

(och Dag Finn en av världens värsta gravskändare!!)

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jeff Healey Band är den största överraskningen med tanke på att de inte finns mer! Sedan har Randy Bachman with Band lovat att komma. Hur det nu blir.

Värsta tänkbara datum dock för detta! Krockar med FotbollsVM! Fiasko?

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har de börjat släppa banden till nästa års SRF, klara hittills:

W.A.S.P. (US) (Ses där Thimmie..? :rolleyes:

Edit: uppdaterat..

Wow! Där ja! Jag har sett dem en gång innan. Men det är klart frestande att kolla in dem igen! 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

JOURNEY (US)

W.A.S.P. (US)  (Ses där Thimmie..?  😆

STRYPER (US)

SWEET

CACTUS (US)

METAL CHURCH (US)

KROKUS (CH)

Edit: uppdaterat..

Vilket årtionde lever vi i egentligen?🙂

Redigerat av Torre
Link to comment
Dela på andra sajter

Bra musik är tidlös. Sweet har gjort en rejält gäng fantastiska låtar (då tänker jag ju inte främst på tuggummi-popen eller Ballroom Blitz) och den nuvarande sättningen turnerar ju ganska flitigt, och för generallt sett väldigt bra recensioner. Har även sett lite halvdåliga videos på internet, och det låter väldigt bra om dom i a f!

Läste i senaste numret av Sweden Rock Magazine att Ritchie Blackmore skulle kunna tänka sig att göra ett gig med Mark II-sättningen av Deep Purple, men inte så mycket mer (enligt honom har dom ett väldigt tokigt management). Hade ju varit rätt coolt om det blev på SRF i sådana fall. Även om det kanske inte är så troligt. Tycker annars att Steve Morse är en väldigt duktig gitarrist, men passar dåligt i Purple med sitt på tok för fusion-inspirerade spel. Eller vad det nu kallas.

Vad kan man hoppas på fler för band? Själv hade jag gärna sett att dom plockade dit Return, ett riktigt bra live-band med ett rejält knippe riktigt bra låtar. Savatage, om dom nu existerar fortfarande, hade nog gjort sig bra på festivalen också.

Link to comment
Dela på andra sajter

JOURNEY (US)

W.A.S.P. (US)  (Ses där Thimmie..?  😄

STRYPER (US)

SWEET

CACTUS (US)

METAL CHURCH (US)

KROKUS (CH)

Edit: uppdaterat..

Vilket årtionde lever vi i egentligen?😮

Våren -85. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu har de börjat släppa banden till nästa års SRF, klara hittills:

DEEP PURPLE (UK) (Ujuj!)

JOURNEY (US)

W.A.S.P. (US)  (Ses där Thimmie..?  😉

JEFF HEALEY BAND (CAN)

CELTIC FROST (CH)

STRYPER (US)

NEVERMORE (US)

DORO (D)

GEORGE THOROGOOD & The Destroyers (US)

CACTUS (US)

METAL CHURCH (US)

CATHEDRAL (UK)

THE SWEET (UK)

EASY ACTION (S)

KROKUS (CH)

EVERGREY (S)  (Tjoho!!  😉 )

JADED HEART (D)

LORD BELIAL (S)

FIREWIND (S)

RAISE HELL (S)

THE STORYTELLER (S)

Edit: uppdaterat..

Mitt band har lirat på samma tillställning som Raise Hell! Blev ärligt talat riktigt förvånad när jag såg dem på listan, visste inte att de var så stora! 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad tycker ni om wacken då? http://www.wacken.com

Verkar va en riktigt trevlig festival det också, tyvärr brukar den ju krocka med Gates of Metal och vi har varit lata och åkt till Gates istället. Det är ju ändå ungefär lika många bra band där 🤪 Får se hur det blir i framtiden dock 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Stryper (80-tals kristen rock) ska enligt whitemetal listan spela på Sweden rock..

^^ Enligt Swedenrock-listan också.. 🤪

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska ju helt klart spana in Cactus. Tim Bogert på bas är fanimej helt tokig och spelar underbart (om han nu fortfarande är med vill säga).

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...