Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hej!

UpptÀckte ett anvÀndbart tips ifall man "mÄste" höja tempot pÄ en hel sÄng!

Jag behövde höja ifrÄn 98 till 108 bpm och det lÀt bra förutom ett kraftigt biljud i basen, detta visade det sig att man kunde bli av med nÀstan

helt och hÄllet ifall man delar upp lÄten i tvÄ delar, ena över (ca) 350 Hz den andra under! Timestrecha dem separat! Nu kommer du fortfarande

ha det förskrÀckliga biljudet i delen innunder 350 Hz men biljudet ligger nÀstan enbart över 350 Hz, sÄ filtrera igen och vips blev man av meŽt!

Redigerat av Hans
Annons
Postat

Haha ..

varför ska man dela upp lĂ„ten i tvĂ„ delar, det var nog bland det dummaste jag hört ... 😏 :lol !!

Postat

Jag hÄller med. Och vÀntar fortfarande. Den hÀr trÄden har spÄrat ur.

Den dÀr artikeln, Àr du sÀker pÄ att den inte egentligen handlade om hur man mickar upp trummor!

Postat

LÀnka artikeln! KÀnns meningslöst att diskutera innehÄllet i en artikel utan att fÄ tillgÄng till sjÀlva artikeln. VÀrdelös trÄd f.ö!

Postat (redigerat)

Är mest gnĂ€ll hĂ€r tycker jag. Man vill ju hekat se en riktig fajt 😏!

Redigerat av Hans
Postat

😉

HĂ€r spammas det friskt.

Kul tips, men det mÄste vÀl ÀndÄ bero pÄ vad för timestretchalgoritm man anvÀnder?

Postat
😳  HĂ€r spammas det friskt.

Precis, man vill ju snabbt etablera sig i jĂ€mnivĂ„ med flertalet andra trĂ„dar 😉😛!

Kul tips, men det mÄste vÀl ÀndÄ bero pÄ vad för timestretchalgoritm man anvÀnder?

Kanske, har dock lÀst (och till viss del upplevt) att all timestrech i stort sett Àr identisk! SÄ den enorma skillnaden i kvalitet ligger mÄhÀnda

snarast i hur mycket och vad man alternerar! Höjer man 1 bpm blir det ju alltid bra resultat, medan höjer man till dubbla/halva tempot blir

ljudkvaliten alltid dÄlig! Bas blir sÀllan bra medan röster och trummor faktiskt blir klart bÀttre!

Postat

Det ska jag komma ihÄg om jag Àr i behov av timestretching. Men varför spammar du trÄden Hans?

Postat

För att ta upp en helt annan sak ang. timestretch som inte alls har med detta att göra egentligen, borde det inte gÄ vÀldigt lÀtt att spela upp typ mp3-filer (och liknande format) i en annan hastighet Àn det Àr tÀnkt, utan att Àndra tonhöjden? Med tanke pÄ att den ÀndÄ bara innehÄller info om vilka frekvenser som spelas och nÀr, och inte alls nÄgon information om ljudvÄgen som sÄdan (tror jag?) sÄ borde det ju bara vara att Àndra uppspelningshastigheten? Kanske skulle ge upphov till andra oförutsedda effekter, vad vet jag, men borde det inte gÄ att göra pÄd et sÀttet?

Postat
Höjer man 1 bpm blir det ju alltid bra resultat

Jaaa... sĂ€rskilt om man höjer frĂ„n 0.5 bpm till 1.5 bpm! 😳

Postat

Jaaa... sĂ€rskilt om man höjer frĂ„n 0.5 bpm till 1.5 bpm! 😳

Ja du, dĂ„ skulle det lĂ„ta nĂ„got va 😉 200% ökning i tempo 😛

Postat

Jaaa... sĂ€rskilt om man höjer frĂ„n 0.5 bpm till 1.5 bpm! 😄

Ja du, dĂ„ skulle det lĂ„ta nĂ„got va đŸ˜± 200% ökning i tempo 😄

Det roliga Àr att precis samtidigt som jag skrev det citerade tÀnkte jag ocksÄ det "tbruce" sedan skrev!

(Hans tĂ€nkte i.o.f.s. att man teoretiskt skulle höja ifrĂ„n 1 bpm till 2 bpm men men, nĂ€stan samma i alla fall 🙂!)

Kul att vi tÀnker lika (konstigt!)

Postat (redigerat)

Nu har jag just avslutat maraton-varianten!

Höjt alla spÄr för sig ett halvttonsteg (och dÀrmed fÄtt 4 bpm "gratis") och sedan REX:at upp basen, och tvÄ olika trummixdowns separat, puuh!

LÄter mycket bÀttre dock!

Redigerat av Hans
Postat
Lider du av personlighetsklyvning, Hans?

Eller Àr det kanske bara vi som lider av att han har det?

😄

Postat (redigerat)

TÀnk att det hÀr stÄr nÄgon liten smÄlustighet samt kanske klurig konstighet (... sÄ slipper Per, mena Hans skriva denna/dessa.)

Redigerat av Hans
Postat (redigerat)
TÀnk att det hÀr stÄr nÄgon liten smÄlustighet samt kanske klurig konstighet (... sÄ slipper Per, mena Hans skriva denna/dessa.)

Du Ă€r ungefĂ€r lika lĂ€tt att förstĂ„ som den dĂ€r A*udiomaniker v*ar pĂ„ d*en tiden h*An f*anns hĂ€r. 😄

edit: A*udiomaniker hette han visst...

Redigerat av hackeman
  • 4 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.