Hans Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 (redigerat) Hej! Upptäckte ett användbart tips ifall man "måste" höja tempot på en hel sång! Jag behövde höja ifrån 98 till 108 bpm och det lät bra förutom ett kraftigt biljud i basen, detta visade det sig att man kunde bli av med nästan helt och hållet ifall man delar upp låten i två delar, ena över (ca) 350 Hz den andra under! Timestrecha dem separat! Nu kommer du fortfarande ha det förskräckliga biljudet i delen innunder 350 Hz men biljudet ligger nästan enbart över 350 Hz, så filtrera igen och vips blev man av me´t! Redigerat 4 december 2005 av Hans
Hans Postat 3 december 2005 Trådstartare Postat 3 december 2005 (redigerat) 😏 ,,, och din mamma! Redigerat 3 december 2005 av Hans
Hans Postat 3 december 2005 Trådstartare Postat 3 december 2005 Haha .. varför ska man dela upp låten i två delar, det var nog bland det dummaste jag hört ... 😏 :lol !!
Hans Postat 3 december 2005 Trådstartare Postat 3 december 2005 Jag håller med. Och väntar fortfarande. Den här tråden har spårat ur. Den där artikeln, är du säker på att den inte egentligen handlade om hur man mickar upp trummor!
Hans Postat 3 december 2005 Trådstartare Postat 3 december 2005 Länka artikeln! Känns meningslöst att diskutera innehållet i en artikel utan att få tillgång till själva artikeln. Värdelös tråd f.ö!
Hans Postat 3 december 2005 Trådstartare Postat 3 december 2005 (redigerat) Är mest gnäll här tycker jag. Man vill ju hekat se en riktig fajt 😏! Redigerat 3 december 2005 av Hans
tbruce Postat 3 december 2005 Postat 3 december 2005 😉 Här spammas det friskt. Kul tips, men det måste väl ändå bero på vad för timestretchalgoritm man använder?
Hans Postat 4 december 2005 Trådstartare Postat 4 december 2005 😳 Här spammas det friskt. Precis, man vill ju snabbt etablera sig i jämnivå med flertalet andra trådar 😉😛! Kul tips, men det måste väl ändå bero på vad för timestretchalgoritm man använder? Kanske, har dock läst (och till viss del upplevt) att all timestrech i stort sett är identisk! Så den enorma skillnaden i kvalitet ligger måhända snarast i hur mycket och vad man alternerar! Höjer man 1 bpm blir det ju alltid bra resultat, medan höjer man till dubbla/halva tempot blir ljudkvaliten alltid dålig! Bas blir sällan bra medan röster och trummor faktiskt blir klart bättre!
mornel Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Det ska jag komma ihåg om jag är i behov av timestretching. Men varför spammar du tråden Hans?
tbruce Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 För att ta upp en helt annan sak ang. timestretch som inte alls har med detta att göra egentligen, borde det inte gå väldigt lätt att spela upp typ mp3-filer (och liknande format) i en annan hastighet än det är tänkt, utan att ändra tonhöjden? Med tanke på att den ändå bara innehåller info om vilka frekvenser som spelas och när, och inte alls någon information om ljudvågen som sådan (tror jag?) så borde det ju bara vara att ändra uppspelningshastigheten? Kanske skulle ge upphov till andra oförutsedda effekter, vad vet jag, men borde det inte gå att göra påd et sättet?
tbruce Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Höjer man 1 bpm blir det ju alltid bra resultat Jaaa... särskilt om man höjer från 0.5 bpm till 1.5 bpm! 😳
punkrockdude Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Höjer man 1 bpm blir det ju alltid bra resultat Jaaa... särskilt om man höjer från 0.5 bpm till 1.5 bpm! 😳 Ja du, då skulle det låta något va 😉 200% ökning i tempo 😛
Hans Postat 4 december 2005 Trådstartare Postat 4 december 2005 Höjer man 1 bpm blir det ju alltid bra resultat Jaaa... särskilt om man höjer från 0.5 bpm till 1.5 bpm! 😄 Ja du, då skulle det låta något va 😱 200% ökning i tempo 😄 Det roliga är att precis samtidigt som jag skrev det citerade tänkte jag också det "tbruce" sedan skrev! (Hans tänkte i.o.f.s. att man teoretiskt skulle höja ifrån 1 bpm till 2 bpm men men, nästan samma i alla fall 🙂!) Kul att vi tänker lika (konstigt!)
Hans Postat 4 december 2005 Trådstartare Postat 4 december 2005 (redigerat) Nu har jag just avslutat maraton-varianten! Höjt alla spår för sig ett halvttonsteg (och därmed fått 4 bpm "gratis") och sedan REX:at upp basen, och två olika trummixdowns separat, puuh! Låter mycket bättre dock! Redigerat 4 december 2005 av Hans
Fredster Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Du är underbar, Hans 🙁 😳 Nä bara jobbig tycker jag.
hackeman Postat 7 december 2005 Postat 7 december 2005 Lider du av personlighetsklyvning, Hans? Eller är det kanske bara vi som lider av att han har det?
affect Postat 7 december 2005 Postat 7 december 2005 Lider du av personlighetsklyvning, Hans? Eller är det kanske bara vi som lider av att han har det? 😄
Hans Postat 7 december 2005 Trådstartare Postat 7 december 2005 (redigerat) Tänk att det här står någon liten smålustighet samt kanske klurig konstighet (... så slipper Per, mena Hans skriva denna/dessa.) Redigerat 7 december 2005 av Hans
hackeman Postat 7 december 2005 Postat 7 december 2005 (redigerat) Tänk att det här står någon liten smålustighet samt kanske klurig konstighet (... så slipper Per, mena Hans skriva denna/dessa.) Du är ungefär lika lätt att förstå som den där A*udiomaniker v*ar på d*en tiden h*An f*anns här. 😄 edit: A*udiomaniker hette han visst... Redigerat 7 december 2005 av hackeman
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.