Jump to content
Annons

Samplitude 8


bdatony

Recommended Posts

Är det någon som vet hur man ställer in inspelningsnivån i Samplitude?

Jag har för mig att jag har sett att man kan sänka nivån så att det inte blir för högt.

Det fungerar inte att sänka mikrofonvolymen i Windows så jag är säker på att det måste gå att göra i programmet.

Jag brukar alltså spela in när jag spelar trummor och vill undvika att det peakar hela tiden...

Min första fråga här :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det här bestäms via ljudkortets mixer och inte Samplitude. Är det nu så att du råkar ut för "peakar" vid inspelning av trummor (förutsätter att du mikar) så får du laborera med avstånd mellan trummor och mikrofoner. Kolla den här tråden för närmare tips... 😆

Välkommen till forumet förresten 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju detta som INTE fungerar.... Jag har ingen annan inställning som tar hand om inspelningen.

Är det högtalarikonen nere i hörnet som menas?

Det måste väl finnas någon möjlighet att justera?

Om jag har flera mickar kopplade till olika kanaler måste det väl gå att ställa in "in-volymen"...?

Är jag kanske ut och cyklar?

Tacksam för alla tips. Jag har en HIT på gång ju :-)

Link to comment
Dela på andra sajter

Är det högtalarikonen nere i hörnet som menas?

Det måste väl finnas någon möjlighet att justera?

Jepp, en klick på den så kommer ljudkortets mixer upp 😛

Om jag har flera mickar kopplade till olika kanaler måste det väl gå att ställa in "in-volymen"...?

Vet ej hur du har kopplat, vilken typ av ljudkort du kör med eller om du kör via mixerbord. Förtydliga dig lite så underlättar det. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar jag svara "soundblaster live"?

För det står det på....

Det kanske är så att jag saknar någon mjukvara för att hantera kortet?

När jag klickar på ikonen i hörnet och helt stänger av "mikrofon" så fungerar det ändå... Det verkar inte vara där man justerar.

Link to comment
Dela på andra sajter

När jag klickar på ikonen i hörnet och helt stänger av "mikrofon" så fungerar det ändå... Det verkar inte vara där man justerar.

Jag tror du stänger av Mikrofon-kanalen för uppspelning, och det påverkar inte inspelningen.

Öppna mixern igen. Sen väljer du

  • Alternativ-menyn
  • Egenskaper
  • Justera volymen för: Inspelning
  • OK

DÄR har du inspelningsmixern. Sänk regeln tills det slutar dista.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...