Jump to content
Annons

musikprogram för house/vocal trance?

Recommended Posts

cisum (oregistrerad)
Postat

hej!

jag är helt nyfödd inom musikskapande och undrar därför vad jag ska använda för program om jag vill skapa house/trance?

vore tacksam för svar!

Annons
Postat

Vad har du för utrustning i övrigt? Några hårdvarusynthar/samplers som du vill kunna styra via midi och spela in i programmet, eller vill du ha en allt i ett-lösning?

cisum (oregistrerad)
Postat

jag har en dj mixer 2 kanalig och en midi synth. så jag vill ha nåt bra progran som jag kan göra allt jag vill i liksom. sampla från vinyl köpa till effekter osv..

Postat
jag har en dj mixer 2 kanalig och en midi synth. så jag vill ha nåt bra progran som jag kan göra allt jag vill i liksom. sampla från vinyl köpa till effekter osv..

Nu är inte jag helt hemma när det gäller att köra hårdvara via datorn men en 2 kanalig dj mixer har du nog inte så stor användning av när du ska skapa musik på datorn. Däremot midi synthen eller klavituret eller vad det nu är du har kan komma bra till hands när du vill skapa riff och leads till dina house/trance låtar. Jag använder Fruity Loops Studio 5.0 som 'musikprogram' eller som det så elegant heter 'Sequencer' och det är fullt kompatibelt med ett midi klavitur och det går att skaffa extremt många bra vst effecter och eller vsti synthar.

Hoppas det stämde lite och att det hjälpte!

Postat

Det enda problemet som finns med fl-studio är att det inte inehåller lika högklassiga ljud, från början.. Den som dj hex sa så är det kompatibelt med de flesta vst & dxi synthar.

cisum (oregistrerad)
Postat

tack för tipsen. ska prova fl sudio. men buzzmachines som är gratis är det värt att lära sig eller är det bara skit?

Postat

Buzz har sina problem men är absolut inte skit. Problemet är att du är helt ny och vill börja göra musik i produktionsbaserade genrer direkt och då är nog Buzz för mycket pill för dig. Skaffa du FL.

djay_maxwell (oregistrerad)
Postat

börja med dance ejay så har du koll på hur en sequenser fungerar.

jag började med dance ejay, för ca 6 år sedan. det var väl så jag kom in i musik spåren.

Postat
börja med dance ejay så har du koll på hur en sequenser fungerar.

jag började med dance ejay, för ca 6 år sedan. det var väl så jag kom in i musik spåren.

Hahaha det var exakt så jag också kom in i musikskapandet. 😆 Dance Ejay 1. Fick jag i julklapp efter att ha hållt på med demot. 😆

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.