Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Någon som testat hur det har blivit när man spelat in en baskagge med en bassdriver? Eftersom den funkar lite som preamp så borde väl detta egentligen gå? Någon som redan testat? 😠

alltså.. jag undrar faktiskt 😠

Annons
Postat (redigerat)

Utan SansAmp BassDriver DI:

Genom SansAmp BassDriver DI:

Ändrat: Felaktiga länkar. Sorry...

Ändrat 2: Felaktiga länkar 2. Ännu mera sorry...

Redigerat av c2k6
Postat

nu funkar det. Tycker det funkar rätt bra, ger ett skönare klickljud. Det känns lite överdrivet dock. skulle nog backa dom övre frekvenserna lite. Har du lagt nått mer på ljudet? Om inte tetsa släng på en gate för att få bort rumsklangen och få ett litet koratre ljud. och som jag sa dra ner på dom övre frekvenserna lite, inte för mycket dock. Och kanske dra upp basen lite.

Nu vet ju inte jag vad du gillar för kaggeljud, och jag har inte bästa lyssningen vid den här datorn.

Ska testa att använda min bassdriver nån gång, kul idé.

Posta dina inställningar sen.

/ Johnny

Postat (redigerat)

Det låter lite trummaskin över det 😉

Har en inspelning imorgon med ett band imorgon. Och innan dess ska jag och min studiokollega testa sansampen lite överallt. Både på baskaggen men jag tror det kan ge ett snyggt ljud på virvel också!

Brukar micka upp virvel ovanifrån och underifrån. Så det är bara till att testa då 😳

Ser fram emot resultatet 😛

EDIT: Tack för inspelningarna förrästen!

Redigerat av red_house_painter
Postat
Det låter lite trummaskin över det 😏

Klart det är trummaskin men det är äkta akustiska NS samples. 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.