Eliasson Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 (redigerat) LÅTNAMN: almost ARTIST/GRUPP: undermood GENRE: triphop/pop/rock typ? LÅTLÄNGD: ca 4 min KOMPOSITÖR: Eliasson PRODUCENT: Eliasson EV. MEDVERKANDE: Eliasson, Magdalena Ommestedt INSPELNINGSÅR: 2001 FORMAT: MP3 STORLEK: runt 5 meg STATUS: Färdig demo Your browser does not support the HTML5 audio tag Japp, nu var det ett tag sedan jag postade nåt här. Satt och lyssnade igenom gamla alster och insåg att detta var faktiskt ganska skönt. Så nu kära vänner vill jag bjuda på en skön dos deppighet såhär inför helgen trevlig helg! /Eliasson Redigerat 2 december 2005 av Eliasson
martinm Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Bra låt o arrangemang som låter medvetet likt Stina Nordenstam. Kanske en del övervikt på de basiga frekvenserna men eftersom låten har några år på nacken så kanske det inte är aktuellt att ändra ändå. Trevlig helg själv!
Richie76 Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 (redigerat) Tjenare mannen! Gillar verkligen sången mot gitarren! Blir kanske lite osköna basfrekvenser från 1:10, eller? Grymt snyggt proddat annars och härlig sång av tjejen.. Ja du vet vad du pysslar med! Gillar breaken men inte heltokig i trummorna från 3:15. Lite för slamrigt och dränker sången för mycket! Verkligen schysst låt! Edit: Trevlig helg på dig, din studioräv! Redigerat 2 december 2005 av Richie76
Eliasson Postat 2 december 2005 Trådstartare Postat 2 december 2005 😕 mjo...trummorna är ju sådär i ärlighetens namn. Men jag kommer ihåg att jag jobbade som en gnu med gitarrerna på "slammer" partiet, dock var jag nog lite väl besatt av basfrekvenser back in the days Kul att ni gillar det, martinm o ritchie! /E
Grannen Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Mycket skön låt! Gillar arret jättermycket. Intressant hela låten igenom. Tjejen sjunger coolt men ibland skulle jag velat att hon lämnade det behärskade en aning. Tycker att sången ska upp en aning. Och nu....helg!
android Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Snyggt! (Jösses vilken konstruktiv kommentar...! 🙁 )
Eliasson Postat 2 december 2005 Trådstartare Postat 2 december 2005 Snyggt! (Jösses vilken konstruktiv kommentar...! 😆 ) haha...men en väldigt positiv kommentar iaf 😎 Tackar och bockar, Grannen och android!
Falk Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Ok o oops Eliasson 😄 ..vemodigt, melankoliskt o bra låt!!..bra arrangerat med "mystisk" sång med djup reflekterande text..kanske bör sången lyftas fram en aning mer 😆 ..eller vad tycker du!?..eller dämpa syntorgeln en aning åtminstone!? 😎 ..var hittar du en sån bra sångerska!? 😎 ..känns som en blandning mellan Garbarek o Sylivan..mycket bra!
Eliasson Postat 2 december 2005 Trådstartare Postat 2 december 2005 Ok o oops Eliasson 😄 ..vemodigt, melankoliskt o bra låt!!..bra arrangerat med "mystisk" sång med djup reflekterande text..kanske bör sången lyftas fram en aning mer 😆 ..eller vad tycker du!?..eller dämpa syntorgeln en aning åtminstone!? 😎 ..var hittar du en sån bra sångerska!? 🙁 ..känns som en blandning mellan Garbarek o Sylivan..mycket bra! tackar Falk! Sången ligger nog bra som den är tror jag, kan bli påträngande annars. Och syntorgeln är faktiskt gitarrer 😎 slet som ett djur för att få fram det där soundet 🙂 Sångerskan hittade jag i en studio när jag lirade in hennes band. Rena rama bonnturen. och texten...ja, det var lite tungt just då, men nu är det prima liv igen 😛
bengan_gbg Postat 2 december 2005 Postat 2 december 2005 Schnüggt o välproddat. Det som ska kritiseras har du redan fått på pränt. Har inte hört ngt av dig innan, men det här var nice.
Eliasson Postat 2 december 2005 Trådstartare Postat 2 december 2005 Schnüggt o välproddat. Det som ska kritiseras har du redan fått på pränt. Har inte hört ngt av dig innan, men det här var nice. Tackar! *lyfter på hatten och bugar*
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.