Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Annars verkar ju ReactOS vara ett lite smått lovande gratisalternativ till att allt vad uppgraderingar heter. Reactos är tänkt som en gratis och open source-ersättning till Windows XP. Nog för att det är på ett tidigt stadium, men vore väl ändå trevligt om Microsoft skulle sluta stödja Windows XP, och folk kunde fortsätta att använda ReactOS utan att behöva uppgradera. Så skulle folk slippa använda linux också 😉

Annons
tRasH cAn maN (oregistrerad)
Postat
Precis, det är enkelt... för dom som busar med datorer! Men för alla vanliga som bara köpt sig dator, operativsystem samt DVD och sätter sig med familjen

för hemmabiokväll och TV´n säger, Your graphic card´s a subject of an ongoing criminal investigation, either upgrade or buy a new PC! är det inte fullt lika enkelt!

Men vem har nånsin sagt att det ska va enkelt att använda en pc!? :rolleyes:

Postat

Spontant eh...hörru världen: tror inte ett skit på ett så'nt system. Det skulle ju innebära en kraftig begränsning av kundkretsen. Och då menar jag så'na kunder som vanligtvis köper sina filmer, men inte har lust att bränna en massa stålar på nya spelare för att anpassa sig till kopieringshysterin.

Postat
Spontant eh...hörru världen: tror inte ett skit på ett så'nt system. Det skulle ju innebära en kraftig begränsning av kundkretsen. Och då menar jag så'na kunder som vanligtvis köper sina filmer, men inte har lust att bränna en massa stålar på nya spelare för att anpassa sig till kopieringshysterin.

Håller med! Det verkar inte vara trovärdigt helt enkelt.

Postat
Cracka grafikdrivisar låter knäppt... du kan inte länka hit artikeln så vi kan tolka den på egen hand? 😆

Jag håller med. Och väntar fortfarande. Den här tråden har spårat ur.

Den där artikeln, är du säker på att den inte egentligen handlade om WVDDM och digitala signaturer?

Postat

Amen alltså, för det första var det aldrig tal om o cracka drivrutiner 😱! (borde vara helt självklart, men vill man missförstå är det aldrig särskilt svårt) och för

det andra var meningen med denna tråd att ni skulle berätta för okunnige Hans hur "det är" och inte att okunnige Hans berättar för er hur det är 😮!... men

... Artikeln handlade b.l.a. om att Windows Vista och Hollywood gett varandra förlovningsringar där Vistas roll var att prata med grafikkortets drivrutin genom

att ställa "test-frågor" som bestäms av grafikkortstillverkarna och om "svaren" är korrekta får grafikkortet godkänt! En insatt film-DVD pratar sedan med Vista

och ifall alla 3 kommer överens tillåts filmen att spelas men eventuellt med begränsad kvalitet. Dock, ifall en hacker lyckas cracka specifikt grafikkorts drivrutins

"testfrågor" skulle detta kunna lösas med att datorer som inte har senaste drivrutinen spärras för uppspelning utav köpta DVD... typ!

(Observera att jag 1 bara bläddrade igenom artikeln och att jag 2 ingenting kan om datorer, förutom att dom då är dumma samt elaka 😄!)

Postat
Observera att jag 1 bara bläddrade igenom artikeln och att jag 2 ingenting kan om datorer, förutom att dom då är dumma samt elaka 🙁!

Och du kan inte datorer tillräckligt för att hitta den där artikeln i din browser-history heller?

Känns meningslöst att diskutera innehållet i en artikel utan att få tillgång till själva artikeln.

Postat (redigerat)

Jo du har helt rätt, bråka är ju alltid mer givande än att diskutera... eller 😳?

Redigerat av Hans
Postat
Amen alltså, för det första var det aldrig tal om o cracka drivrutiner 😳

Ok då förstår jag.

Dock, ifall en hacker lyckas cracka specifikt grafikkorts drivrutins

"testfrågor"

Nämen nu förstår jag inte! 😠

• 2 år senare...
Postat
Det är bara att hoppas att det blir tillräckligt mycket strul och elände och framför allt protester och aktioner i tid så att herrarna Anka får kalla fötter. För det är nog många som idag inte ser effekterna av vad som kan komma. Vi kan bara ta reaktionerna i inledningen av den här tråden som ett bra exempel...

Hur var det med XCP skandalen då? Ramaskri som fanken och sony tog tillbaka plattorna fast har inga tankar på att sluta med DRM skit.

Jag kan garantera att en majoritet kommer att köra XP en lååååång tid framöver. Lär even finnas masor av hobby kodare som fixar en egen drivrutin eller så och sedan sprider den.

Att köra Vista kommer i alla fall inte jag göra. Specielt inte med tanke på dess absurda systemkrav. Ens musik PC tappar all prestanda under Vista.

För mer info för intresserade/oroade/ej insatta i ämnet hänvisar jag till min signatur.

Jadu!

Vista är det mest patetiska OS jag kört.

Det är precis som en modell, snygg, men helt värdelös!

Skiten hängde sig fyra gånger när jag nyss försökte ladda in ett foto från kameran...

Och för alla andra:

SKAFFA INTE VISTA!

Går segt som snor!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.