Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla cakewalk användare!

jag har själv sonar 4.0 och en roland ljudmodul. Innan hårddisken kraschade i sommras, ingen backup, så försvann mycket, bland annat roland.ins filen. Med den kan man importera in till sonar olika roland instrument som gör att man kan utnyttja burkens banker och patchar och annat.

Har letat på google om det finns någon som har roland.ins men inte hittat någon, inte ens cakewalk har en sådan fil uppe, har haft tidigare däremot.

Nu undrar jag om någon här på forumet har denna fil i sin dator och om denna person isåfall skulle kunna majla över den till mig, skulle vara djupt tacksam. Annars är det ju ingen mening att använda ljudmodulen överhuvudtaget.

MVH Anders

Annons
Postat

Välkommen till forumet, förresten!

Såg nu att det var ditt första inlägg 😆

Postat

hej linus

jag är jätte tacksam över att du länkade mig vidare till en bra sida, hoppas jag, har inte hunnit kolla än. 😛

Tack för att du välkomnar mig, som sagt det är visserligen mitt första inlägg men jag har kollat in andras inlägg under ett halvår, till och från. Anledningen till varför jag inte har skrivit nånting är att jag har som sagt bara läst vad andra har att skriva. Men nu ska jag fatta pennan lite oftare iallafall har jag tänkt.

MVH Anders

Postat

hej

nu har jag provat och kan meddela att nu funkar mitt cakewalk och roland bra så bra som det bara kan. Tusen tack för hjälpen!!!

MVH Anders

Postat

Fint att det löste sig!

Då väntar vi på spännande musik i demoforumet snart eller? 😆

Postat

Vet inte om detta är helt relevant i tråden. Men jag har har en Roland JV-1010. I Cubase kan jag välja 1010:ans "patchar" (ljud) direkt från från programmet. Kan man på liknande sätt i Sonar få tillgång till synthens ljudbanker dvs utan att skruva fram de olika patcharna på på själva synthen?? Kör Sonar 4.

Postat
Vet inte om detta är helt relevant i tråden. Men jag har har en Roland JV-1010. I Cubase kan jag välja 1010:ans "patchar" (ljud) direkt från från programmet. Kan man på liknande sätt i Sonar få tillgång till synthens ljudbanker dvs utan att skruva fram de olika patcharna på på själva synthen?? Kör Sonar 4.

Har för mig att det inte går i Sonar 4. Den måste importeras separat.

I Cubase ver 1&2 finns dom klara att använda i midi-devices men inte

i ver 3. Då måste man exportera dessa till XML i 1 el 2 först och sedan

importera i 3:an.

Fördelen i Cubase är att ifall du har extra patchmoduler i JV1010 så kommer

dessa med. I Sonar får man hacka ihop det själv i XML...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.