djay_maxwell (oregistrerad) Postat 1 december 2005 Postat 1 december 2005 då kör vi en till stor tråd 😏 vad spelar du för instrument? och hur länge har du spelat ditt instrument? andra favorit instrument? själv gillar jag och spelar piano. men älskar stråk instrument dessutom. favoriter? piano guitarr violin
zeandreti (oregistrerad) Postat 1 december 2005 Postat 1 december 2005 spelat gitarr i ca14 år nu. har sedan ca 2år en jackson KE2 Kelly usa selected series vilket är en jävligt grym gitarr och låter kanon:), men tyvärr måste jag köpa en till, ev en gibson då det gör för ont att sitta ner och spela på kellyn då hörnet skaver på revbenen:( när man sitter framför datorn och spelar in). spelade även trummor(gick på trummskola o sånt) när man gick i skolan. men det har jag defenetivt lagt ner.
Nexustwins Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Jag har spelat synth i ca 3 år nu (Mestadels självlärd). Gillar instrumentet för att det är så flexibelt med många ljud osv... 😄😎
mornel Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Mitt huvudinstrument är elbas, men jag är verkligen inte särskilt duktig. Jag har hankat mig fram i olika pop/rockband sedan jag var femton och äger sedan ett par år tillbaka en mycket fin 70-tals p-bas. Jag försöker också att spela klaviatur, särskilt när jag gör musik själv hemma. Det är tur att det finns kvantisering 😄 Angående favoritinstrument så är det knepigt. Jag antar att jag får säga synth eller gitarr, främst på grund av mångsidigheterna och att de två instrumenten är så fundamentala i den musik jag lyssnar på.
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 (redigerat) WEDIT: det var inget. Redigerat 4 december 2005 av maxmaxmax
teddawid Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Gitarr borde jag säga, men på senare år har det blivit roligare och roligare att banka trumma!
tbruce Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Spelar framförallt piano/orgel/keyboard, även synthar och trummaskiner om man nu kan säga att man "spelar" på dom. Vi har alltid haft ett piano hemma så jag har väl klinkat lite sen jag var liten, men har inte gjort det "seriöst" mer än kanske tre-fyra år. Sen händer det väl att jag spelar gitarr/bas ibland också, men det låter ju inte precis särskilt bra. 😳 Instrument som jag gillar? Tycker man kommer ganska långt med synth, trummaskin, elgitarr, elpiano, bas, ev. trumset och självklart sång, men annars kan det väl vara gött med marimba/vibes och liknande instrument, i rätt sammanhang. Elorgel kan väl vara rätt fräckt också, men det är lite problem med typ leslie i elektronisk musik, det funkar liksom inte. I rätt sammanhang kan en symfoniorkester vara alldeles utmärkt också, men det används alldeles för ofta på helt fel sätt tycker jag. F ö är nog inte en symfoniorkester ett instrument.
Eternal Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Spelade elgitarr ganska seriöst förut. Det var skalträning några timmar om dagen. Det har jag slutat med nu. Men en del sitter fasen kvar i fingrarna. Har börjar lite smått med piano/synth på senare år men det låter väl inte så bra. Otajt framförallt. Bas är ett instrument som växer mer och mer. Man styr låten på ett helt annat sätt jämfört med gitarr. Min vokala talang har ökat dramatiskt på senare tid. Förut kunde jag knappt ta en ton rätt. Men jag har insett att någon sångare kommer jag aldrig att bli. Däremot skulle nog min röst funka i körsammanang. Så gitarr är väl det jag kan spela bäst. Har varit utan gitarrpedal ett tag men har precis beställt en från musikbörsen så bli inte förvånade om jag slänger upp något solo i framtiden! 😳
Humor Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Huvuistrumentet är elbas men jag spelar även trummor och gitarr. Tog lektioner i trumpet förut och var väl hyfsad ´men jag tror inte jag har någon ambis kvar:P. Har precis (5månader) börjat ta pianolektioner också.vilekt är hemskt svårt och måttligt roligt ibland. Det var jag det. Nu ska jag testa o blåsa i truten och se om ambisen finns kvar 😳
Katla (oregistrerad) Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Huvudinstrumentet för mig är egentligen gitarr. Fast jag har aldrig varit duktig på det eftersom mina fingrar aldrig lyckades leva i symbios med strängar, bends, pull-offs och hammer-ons... 🙁 Så idag är det nog synthar som är mina huvudinstrument. Främst analogt och VA då de flesta digitala synthar inte är så lätta att göra bra ljud med (undantag finns självklart). Det som är givande med synthar är att jag har lätt att uttrycka mig med dem både musikaliskt och känslomässigt. Ljudmöjligheterna är kanonmånga och det är så jävla kul att bygga ljud från scratch. 😏 Favoritinstrumentet är nog Mellotron tack vare sitt regniga och lite sunkiga ljud. Andra instrument jag gärna lyssnar på också är sitar och akustisk gitarr. Akustiskt är överlägset el-instrument enligt min smak. 🙂
Bebopkeys Postat 4 december 2005 Postat 4 december 2005 Började spela piano 1974 och har varit trogen keyboardist sedan dess. Jag har dock fuskat lite som trummis och gitarrist också. Nu är det mest Vst-synthar som gäller. Jag har dock kvar min gamla JX8P.
musik (oregistrerad) Postat 8 december 2005 Postat 8 december 2005 Hej! Mitt sjungande började samtidigt som jag började tala, d.v.s. för snart 40 år sedan. Har väl sjungit sedan dess och bl.a. sjungit in mer än 250 låtar. I tonåren ville världsberömda Yma Sumacs släkting som gästundervisade på vår skola (kommer inte ihåg om det var kusin eller syster) ta med mig till Millwaukee för privat sångträning där i Staterna. Jag hade en sällan upplevd rytmik och taktkänsla i rösten sa hon och mjuk stämma. Började "fuska" på gitarr för 33 år sedan, men det är först sedan jag vann en tävling för Fender Guitars USA, som jag började spela gitarr på riktigt, runt en timme om dagen. Vann en Telecaster från Fender i början av 90-talet, men komponerar och övar nästan uteslutande på min halvakustiska 335 Gibsonkopia. Är mycket snabb rhythm gitarrist, men behöver öva mer på solon o.s.v. Tycker framförallt att det är svårt att skriva solon, varför andra hittills oftast fått göra det i min musik, på mina låtar. Jag har alltid tyckt mycket om att spela piano och har då övat på "riktiga" akustiska sådana. Skrev en symfoni vid 17 års ålder. Annars har jag även spelat en del orgel och synthar, plus trummaskinprogrammerat. Är duktig på alla rytminstrument och bongos växte jag upp med i 10 års tid, nästan daglig träning. Har provat på klarinett (då både min bror och en bra kompis spelade det under uppväxten), säckpipa, munspel, blockflöjt m.m., men är definitivt ingen blåsare. Jag tycker dessa blåsinstrument verkar omöjliga att lära sig, så röst, gitarr och rytmer ligger närmare till hands för mig. Elbas har jag provat, men har svårt att tänka mig något tråkigare instrument. Vill gärna äga en eller två timpani/s (golvpukor) och lära mig spela cello och piccollaflöjt, eftersom jag älskar ljudet från dessa instrument, liksom piano. Är helt kass på all musikteori, så när någon frågar om tonart eller dylikt, så vet jag inte ett smack! Jag lyssnar mig till vad som passar ihop när jag skriver musik eller om jag tar efter vad någon spelar och hakar på. 😳 uj, vad mycket det blev//:musik
furstan Postat 9 december 2005 Postat 9 december 2005 Jahapp.. min tur då. Jag spelar: Gitarr, bas, keyboard, piano, trummor och så sjunger jag. Gitarr har jag lirat i 7 år (sen jag var 10). Keyboard i ett år. Trummor, piano, bas och sång har jag bara pysslat med i ett halvår men det är så grymmt kul alltihop =)! hehe.. som en månad eller så när jag fått ordning på studion kommer låtar där jag lirar allt =)! Ha det fint!
Tobb Postat 9 december 2005 Postat 9 december 2005 Jag har spelat piano i ungefär 6 år nu, mer eller mindre. Startade när jag var elva år om jag minns rätt. Gitarr har jag spelat i 2 år snart, sång och bas är jag hyfsad på också. Trummor däremot är jag fruktansvärt dålig på, jag har visserligen inte tränat på det alls - men jag tror att jag har dålig talang också. Gitarrspelet satsar jag dock stenhårt på - jag ska bli någonting! Köpte ny förstärkare och ny elgitarr för 8000 i somras (tack sommarjobbet för pengarna!)... Jag håller faktiskt på att fixa upp en studio på mitt rum, som blir klar om någon månad då nya monsterdatorn anländer! Då kommer jag sitta och komponera och lära mig ännu mer. Ett CME UF5 midikeyboard står och väntar på datorn. (furstan: är du min hemliga tvilling? Vi verkar ha kommit lika långt i "utvecklingen" - dessutom är vi i samma ålder och bor på samma ställe nästan. Lustigt!)
furstan Postat 9 december 2005 Postat 9 december 2005 haha =P! Jo, tyckte det lät nästan som mig när jag läste =)! hehe.. Vad gillar du för sorts musik då?
Pazo Postat 11 december 2005 Postat 11 december 2005 Jag är i huvudsak trummis 😆 Spelat det i 5-6 år. har gått och blivit bra för så lite tid tycker jag 😆 Men just nu när jag gårr och blivit student så kan jag inte spela trummor längre 🙁 :( Så jag sitter å nöter klassisk (spansk) gitarr 😆 Börjar bli bättre på det 😆. Det ni! Snart kanske man har två huvudinstrument! Bästa instrumenten är nog Piano och Gitarr (akustisk). När nogt av dessa två instrument låter sådär sjukt bra så finns de inget bättre!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.