Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj! Jag undrar om det är nån som vet vad som är fel när cubase visar ett felmeddelande i uppstarten där det står att det inte kunde hitta nån protection device? Tack på förhand!

Annons
Postat

Cubase (SL eller SX?) hittar inte USB-nyckeln. Plugga i så funkar den.

Har du den istoppad, pröva att byta USB-port.

Postat

USB nyckel är något man får när man köper sitt Cubase och inte piratkopierar det.

Och om du har köpt det men inte fått med någon så tycker jag att du ska gå tillbaks till säljaren och reklamera din vara.

/H.

Postat (redigerat)

Men det har funkat innan, det började strula när jag instllera ett ljudkort :s

Redigerat av Morlow
Postat

Kontrollera då att det sitter en USB-nyckel i något av dina USB-uttag i datorn.

Om den gör det så har det förmodligen hänt något med dina USB-uttag när du installerade ljudkortet. Kanske råkade du rycka ur någon av kablarna inne i datorn till dessa (om du nu installerade ett internt ljudkort).

Felmeddelandet beror iaf på att Cubase inte får kontakt med USB-pluggen av någon anledning.

/H.

Postat

Hmm ska kika på det imon, asså det är en piratkopia så jag har ingen nyckel i usb:n men det har funkat innan. Men tack för hjälpen

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.