Jump to content
Annons

Gör den snyggaste hemsidan


Nexustwins

Recommended Posts

Annons

Jo, du är bättre på Photoshop än på att stava. 😕

Det heter "only", inte "onley", det heter "about", inte "aboute", det heter "other", inte "others"...

Sen säger man inte "Copyright TO..." utan bara "Copyright [vemdetnuär]".

Ifall du vill veta alltså... 😳

edit: men annars var det snyggt. 😆

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Nae tycker du verkligen det?? Det e ju bara jobbigt att byta konto hela tiden.

//rasse (Den som alltid skiter i stavningen)

Kanske dax att utveckla den här regeln:

14. Du får endast ha ett konto.

Har du glömt ditt lösenord, börja inte om "från början" med ett nytt konto utan att ha använt tjänsten för att få ett nytt till ditt gamla konto.

...till att kontot dessutom är personligt och inte får användas av någon annan.

Ni får väl skapa makro av nåt slag som loggar in den ene eller andre...

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Firefox med två olika profiler/användare.

När du startar Firefox väljer du mellan Sebastian eller Rasmus. Sen skaffar Rasmus ett eget konto på forumet och Sebastian sparar sin inloggning i Sebastians profil. Rasmus loggar in i sin egen Firefox-profil och sparar sin foruminloggning med lösenord i Rasmus profil.

Då behöver ni inte sitta och knappa login och lösenord, utan väljer bara användare när ni startar upp Firefox. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, Firefox med två olika profiler/användare.

När du startar Firefox väljer du mellan Sebastian eller Rasmus. Sen skaffar Rasmus ett eget konto på forumet och Sebastian sparar sin inloggning i Sebastians profil. Rasmus loggar in i sin egen Firefox-profil och sparar sin foruminloggning med lösenord i Rasmus profil.

Då behöver ni inte sitta och knappa login och lösenord, utan väljer bara användare när ni startar upp Firefox. 😛

Sedär. Den har jag missat. FireFox - IE 1 - 0. 😎

Fast det lär förstås komma i IE7.. 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Sedär. Den har jag missat. FireFox - IE 1 - 0. 😛

Fast det lär förstås komma i IE7.. 😛

Äsch, MS kommer snarare att hålla på sin lösning - som iofs är ännu enklare.

Dubbla användarkonton i XP kan vem som helst ordna, och det går snabbt att växla konton utan att behöva stänga program och logga ut ur Windows. 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

FireFox - IE  1 - 0. 😛

1-0? Tss, det står väl typ 234-0 till Firefox?

nejnej, 234 - 19 (säger han som alltid kör IE och är dum nog att var helnöjd med det eftersom alla sidor visas korrekt och det aldrig krånglar) 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

nejnej, 234 - 19 (säger han som alltid kör IE och är dum nog att var helnöjd med det eftersom alla sidor visas korrekt och det aldrig krånglar) 🙁

Du och jag mot världen Per 😉

/Majken

😉

Edit: Fast vi två kan väl knappast vara 90-95 % av världen 😠

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

ikke_bilde.jpg

Bra sida!

Tack Lucifer (borde den manliga varianten av Lucia heta?) Det värmde!

Margareta: Fan vad jag slet med den.....

Redigerat av Per_a_55
Link to comment
Dela på andra sajter

FireFox - IE  1 - 0. 😆

1-0? Tss, det står väl typ 234-0 till Firefox?

Visste att någon skulle skriva exakt sådär, visste bara inte vem. 😆

Sådär fenome-fucking-nalt bra är inte Firefox jmft med IE. Mer än hälften är ju patriotisk hype och anti-MS propaganda. Ungefär som Linux vs Windows. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

FireFox - IE  1 - 0. 😆

1-0? Tss, det står väl typ 234-0 till Firefox?

Visste att någon skulle skriva exakt sådär, visste bara inte vem. 😆

Sådär fenome-fucking-nalt bra är inte Firefox jmft med IE. Mer än hälften är ju patriotisk hype och anti-MS propaganda. Ungefär som Linux vs Windows. 😆

Ja, jo, kanske. Det är nog mest pluginen Adblock som gör mig så förtjust.

Jag har väldigt liten erfarenhet av senare versioner av IE, då jag kör Mac så mycket jag kan, men så gillar jag inte Safari heller. Aja, strunt samma!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har nyligen gått över till Firefox från IE.

Jag trivs bra som fan med Firefox men att det skulle vara så överlägset IE fattar jag inte?

Som Hacke säger är det "coolt" att såga MS-produkter nu för tiden... Undrar hur datavärlden sett ut idag om inte Microsoft funnits? Hur långt hade vi nått?

Link to comment
Dela på andra sajter

Som Hacke säger är det "coolt" att såga MS-produkter nu för tiden... Undrar hur datavärlden sett ut idag om inte Microsoft funnits? Hur långt hade vi nått?

Jag ser inget coolt i att såga MS, men IE skiter fullkomligt i många webbstandarder sedan 1998 (!) och kör sitt eget race - som andra får rätta sig efter. Och inte blir resultatet jättebra heller...

Däremot tycker jag att Microsoft Office är lysande! "Ordbehandlare" och Word har nästan blivit synonym med gemene man, eller hur? 😆

Och XP är inte så dumt heller (de dagar det fungerar).

Redigerat av Linus
Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är ett helvete att programmera webbsidor som ska funka i alla läsare, och det beror ju på att man inte kör efter den standard som finns.

Fast nog är det oftast lättare att koda t.ex. javascript till IE, än till de andra? Man kan nästan säga att i och med att IE blivit så pass spritt är det de som blivit standard?

Om jag gör en sida så ser jag till att grunden funkar i IE, sen kollar jag vad som måste fixas för andra läsare...

Fast just nu känns det som att Firefox och IE inte har speciellt stora skillnader ur en programmerares synvinkel...? Det mesta funkar på en gång i bägge...?

XP fungerar klanderfritt för mig. Har aldrig kraschat... (Ta i trä!)

Link to comment
Dela på andra sajter

Fast just nu känns det som att Firefox och IE inte har speciellt stora skillnader ur en programmerares synvinkel...? Det mesta funkar på en gång i bägge...?

Beror delvis på vilket verktyg man använder. Sitter man och lejmar sig i FrontPage t.ex så funkar det såklart rakt av i IE, men vissa saker behöver fixas för Firefox. Såklart. Öht om man surfar runt på nätet så funkar allt klanderfritt med IE, vilket man inte kan påstå om Firefox (ännu?).

Sen kan man kräka galla på både Microsofts avvikande från standards och lata utvecklare m.fl, men det förändrar inte saken för det. Inte på kort sikt iaf. Ni skulle bara veta vilka enorma belopp vi sparar på att bara behöva kompabilitetstesta våra interna webbar mot IE. Blir avsevärt dyrare med externa webbar där man måste testa mot flertalet OS och browsers.

Och sen det här med alla säkerhetshål i Microsofts produkter är ju också lite snedvridet. Hur många hata-Linux eller hata-Firefox hackers finns det? Det är som sagt "coolt" att hata och dissa Microsoft och just därför finns det flest exploits till deras produkter (samt att det innebär störst målgrupp och inverkan såklart).

Menar inte att uppmuntra Microsofts monopol, vill bara påpeka att det finns aspekter som non-MS patrioter sällan inser.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och sen det här med alla säkerhetshål i Microsofts produkter är ju också lite snedvridet. Hur många hata-Linux eller hata-Firefox hackers finns det? Det är som sagt "coolt" att hata och dissa Microsoft och just därför finns det flest exploits till deras produkter (samt att det innebär störst målgrupp och inverkan såklart).

Menar inte att uppmuntra Microsofts monopol, vill bara påpeka att det finns aspekter som non-MS patrioter sällan inser.

Kanske inte finns många hata-Linux hackers, men definitivt många

din-Linux-box-är-min-Linux-box hackers.

Den största skillnaden är väl egentligen att användare/utvecklare av Linux och dess olika komponenter

snabbare kan hitta och täppa till eventuella hål, eftersom koden i de flesta fall är open source

(Med andra ord går det snabbare för hackare att hitta vägar in också, och de som inte uppdaterat

mot eventuella brister i programvaran får mer eller mindre skylla sig själva).

Jag är definitivt för Linux, men att säga att det skulle vara helt tätt, det är att ta i.

sendmail är ju ett underbart exempel på hur vackert det kan vara.. :rolleyes:

Eller varför inte Apache, eller A patch som det ibland kallas?

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första hatar jag firefox fö att...

1.det tar cp långt tid att starta sisådär 10 sekund.

2.det e myket instabilt och crachar varanan sekund.

3.det tar plats på min lilla 40 gb hårdisk.

Och sen e 4:a som inte handlar om samma sak...

4.var det inte hemsidor vi skulle snacka här eller?

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första hatar jag firefox fö att...

1.det tar cp långt tid att starta sisådär 10 sekund.

2.det e myket instabilt och crachar varanan sekund.

3.det tar plats på min lilla 40 gb hårdisk.

Och sen e 4:a som inte handlar om samma sak...

4.var det inte hemsidor vi skulle snacka här eller?

Jag föredrar FF för att allt du beskrev passar in på IE.

Jag har för övrigt bara 20gb i datorn... funkar bra med FF...

Link to comment
Dela på andra sajter

Jävla snack om browsers. Jag gillar både Explorer och Firefox. Flikarna i Firefox är väldigt smidigt. Men Opera är bättre än de båda.

När jag höll på och dona med hemsider och testade resultatet i både IE och FF var det alltid FF som krånglade. Alltså om något krånglade var det FF. Mycket kräsnare med koden. Och jag använde Dreamweaver och Flash.

Link to comment
Dela på andra sajter

För det första hatar jag firefox fö att...

1.det tar cp långt tid att starta sisådär 10 sekund.

2.det e myket instabilt och crachar varanan sekund.

3.det tar plats på min lilla 40 gb hårdisk.

Och sen e 4:a som inte handlar om samma sak...

4.var det inte hemsidor vi skulle snacka här eller?

Jag föredrar FF för att allt du beskrev passar in på IE.

Jag har för övrigt bara 20gb i datorn... funkar bra med FF...

20GB?!! 😳 Det räcker ju knappt till SWAP-filen ens! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...