Bass Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 Sitter och letar efter riktigt bra trumspår i midiformat som man kan använda. Det jag letar efter liknar kompet i låten Thorn med Natalie Imbruglia eller James Blunts Your Beutiful under refrängen. Nån som har nå tips? Jag får inte till det riktigt själv.. tycker inte att jag får till det där sköna grovet 😉
Emil Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 Här finns det hur många länkar som helst till olika midifiler: musicrobot Bara att importera en låt till ditt inspelningsprogram och klippa bort de du inte vill ha.
eddde Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 är det egentligen så stor skillnad på riktiga trummor och miditrummor ljudmässigt, jag tycker inte jag hör nån större skillnad..
Emil Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 är det egentligen så stor skillnad på riktiga trummor och miditrummor ljudmässigt, jag tycker inte jag hör nån större skillnad.. Det var en rolig fråga, miditrummor kan ju låta hursomhelst.
FredrikMikaelsson Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 är det egentligen så stor skillnad på riktiga trummor och miditrummor ljudmässigt, jag tycker inte jag hör nån större skillnad.. Det beror ju sig helt och hållet på vilka samplingar du kopplar till midifilerna. du kan ju spela midifiler i direkt datorns ljudkort, där låter kanske inte trummorna världsklass eller? 😕 Sen kan du ju spela in varje ljud och sampla ett trumsett och koppla till midifilerna. Då lär du få ett väldigt nice ljud om du skötter inspelningen väl 😆
Bass Postat 30 november 2005 Trådstartare Postat 30 november 2005 Tjenare! Tack för länken där! Men jag undrar.. sitter på jobbet och kan inte lyssna på midifilerna, men hur är det igentligen. Hittar exempel Thorn där men är filerna uppdelade så att det är trummor på ett spår, bas på ett annat osv?
djonas Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 är det egentligen så stor skillnad på riktiga trummor och miditrummor ljudmässigt, jag tycker inte jag hör nån större skillnad.. 😄
Emil Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 Tjenare! Tack för länken där! Men jag undrar.. sitter på jobbet och kan inte lyssna på midifilerna, men hur är det igentligen. Hittar exempel Thorn där men är filerna uppdelade så att det är trummor på ett spår, bas på ett annat osv? Om du laddar ner midifilen och importerar den i ditt ljudprogram (Cubase, Logic osv) Så kommer den att komma upp på flera spår. Oftast fyra eller sex stycken om jag minns rätt. Ett för varje instrument iaf.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.