Björn Olsberg Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 Webbläsaren Firefox, konkurrent till bland andra Explorer, har släppts i skarp version 1.5. Redan nu finns webbläsaren på svenska, vilket vi annars är vana vid att få vänta några dagar på efter att den engelska har släppts. När detta skrivs syns ännu inget på tillverkaren Mozillas hemsida, men på deras ftp-servrar finns versionen redan ute. Windows (svensk version): Ladda ner Mac OS (svensk version): Ladda ner Linux (svensk version): Ladda ner Enligt uppgift väntas Firefox 1.5 släppas officiellt inom de närmaste timmarna.
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 Cool cool cool! Snart nere på disk.
Martin Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 Så, nu kör jag den. Några nya features? (ska kika runt nu)
mornel Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 Finemang! Gick över till betan när den först kom, men dök snabbt tillbaka när jag upptäckte att mina älskade plug-ins inte var kompatibla med den versionen. Får hoppas att de har blivit uppdaterade nu också då.
Martin Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 (redigerat) mornel: Antagligen har inte merparten det, det tar några veckor, minst. Jag hade hoppats att det gick att stänga av det här jävla ljudet som dyker upp när man söker, vet inte hur många gånger det skrämt livet ur mig 😱 Redigerat 29 november 2005 av chilone
Björn Olsberg Postat 29 november 2005 Trådstartare Postat 29 november 2005 Så, nu kör jag den. Några nya features? (ska kika runt nu) Det får man nog säga: bättre blockering av popup-fönster, bättre stöd för webbstandarder, flyttbara flikar, snabbare bläddring med fram- och tillbakaknapparna, automatiserad uppdatering vid buggfixar, bättre stöd för OS X med mera. Se hela listan (gäller release candidate 3 när detta skrivs)
mornel Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 mornel: Antagligen har inte merparten det, det tar några veckor, minst. Med tanke på att plugin-utvecklarna har haft tillgång till betaversionen en längre tid nu borde det inte dröja så länge, kan man tycka. Jag väntar i alla fall med att uppgradera tills adblock finns. Tänker inte surfa utan (har inte kollat ännu om den har uppdaterats eller inte)! 😱
Martin Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 Jag upplever den som snabbare 😱 Säkert placebo men vad fan. Placabo är verkligt.
Linus Postat 29 november 2005 Postat 29 november 2005 Nä, fireFTP funkade ju inte i 1.5 🙁 Den måste uppdateras snarast!
MarcusRombo (oregistrerad) Postat 30 november 2005 Postat 30 november 2005 Hmm, detta var intressant. Gå in på http://www.csn-kortet.se. Kolla länkarna (menyn). Ligger felet i Räven? Kolla även här: länk Snyggt! 😠
nurfen Postat 1 december 2005 Postat 1 december 2005 Den största skillnaden verkar, förutom att det är snabbare, vara att teman nu ändrar på ALLT.. Animerade "så-här-långt-har-du-kommit-i-nerladdningen-streck" 😆 osv.. Snyggt!
Grebdnull Postat 1 december 2005 Postat 1 december 2005 Med tanke på att plugin-utvecklarna har haft tillgång till betaversionen en längre tid nu borde det inte dröja så länge, kan man tycka. Jag väntar i alla fall med att uppgradera tills adblock finns. Tänker inte surfa utan (har inte kollat ännu om den har uppdaterats eller inte)! 😏 Adblock (0.5.2.039) fungerar med 1.5. Den enda extension jag fick plocka bort helt var Iget 0.1.
mornel Postat 1 december 2005 Postat 1 december 2005 Med tanke på att plugin-utvecklarna har haft tillgång till betaversionen en längre tid nu borde det inte dröja så länge, kan man tycka. Jag väntar i alla fall med att uppgradera tills adblock finns. Tänker inte surfa utan (har inte kollat ännu om den har uppdaterats eller inte)! 😏 Adblock (0.5.2.039) fungerar med 1.5. Den enda extension jag fick plocka bort helt var Iget 0.1. Japp, det är jag medveten om nu! Kör glatt 1.5.
Linus Postat 1 december 2005 Postat 1 december 2005 Jag fick plocka bort 80% av mina tillägg. TabX och NukeAnything Enhanced gick bra, och fireFTP kom ut med en snabb beta tills vidare...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.