Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Webbläsaren Firefox, konkurrent till bland andra Explorer, har släppts i skarp version 1.5. Redan nu finns webbläsaren på svenska, vilket vi annars är vana vid att få vänta några dagar på efter att den engelska har släppts.

När detta skrivs syns ännu inget på tillverkaren Mozillas hemsida, men på deras ftp-servrar finns versionen redan ute.

Windows (svensk version): Ladda ner

Mac OS (svensk version): Ladda ner

Linux (svensk version): Ladda ner

Enligt uppgift väntas Firefox 1.5 släppas officiellt inom de närmaste timmarna.

Annons
MarcusRombo (oregistrerad)
Postat

Cool cool cool! Snart nere på disk.

Postat

Finemang! Gick över till betan när den först kom, men dök snabbt tillbaka när jag upptäckte att mina älskade plug-ins inte var kompatibla med den versionen. Får hoppas att de har blivit uppdaterade nu också då.

Postat (redigerat)

mornel: Antagligen har inte merparten det, det tar några veckor, minst.

Jag hade hoppats att det gick att stänga av det här jävla ljudet som dyker upp när man söker, vet inte hur många gånger det skrämt livet ur mig 😱

Redigerat av chilone
Postat
Så, nu kör jag den. Några nya features? (ska kika runt nu)

Det får man nog säga: bättre blockering av popup-fönster, bättre stöd för webbstandarder, flyttbara flikar, snabbare bläddring med fram- och tillbakaknapparna, automatiserad uppdatering vid buggfixar, bättre stöd för OS X med mera.

Se hela listan (gäller release candidate 3 när detta skrivs)

Postat
mornel: Antagligen har inte merparten det, det tar några veckor, minst.

Med tanke på att plugin-utvecklarna har haft tillgång till betaversionen en längre tid nu borde det inte dröja så länge, kan man tycka. Jag väntar i alla fall med att uppgradera tills adblock finns. Tänker inte surfa utan (har inte kollat ännu om den har uppdaterats eller inte)! 😱

Postat

Nä, fireFTP funkade ju inte i 1.5 🙁

Den måste uppdateras snarast!

Postat

Den största skillnaden verkar, förutom att det är snabbare, vara att teman nu ändrar på ALLT.. Animerade "så-här-långt-har-du-kommit-i-nerladdningen-streck" 😆 osv.. Snyggt!

Postat

Ska tanka somgående när jag slutar jobba idag. 😆

Postat
Med tanke på att plugin-utvecklarna har haft tillgång till betaversionen en längre tid nu borde det inte dröja så länge, kan man tycka. Jag väntar i alla fall med att uppgradera tills adblock finns. Tänker inte surfa utan (har inte kollat ännu om den har uppdaterats eller inte)!  😏

Adblock (0.5.2.039) fungerar med 1.5. Den enda extension jag fick plocka bort helt var Iget 0.1.

Postat
Med tanke på att plugin-utvecklarna har haft tillgång till betaversionen en längre tid nu borde det inte dröja så länge, kan man tycka. Jag väntar i alla fall med att uppgradera tills adblock finns. Tänker inte surfa utan (har inte kollat ännu om den har uppdaterats eller inte)!  😏

Adblock (0.5.2.039) fungerar med 1.5. Den enda extension jag fick plocka bort helt var Iget 0.1.

Japp, det är jag medveten om nu! Kör glatt 1.5.

Postat

Jag fick plocka bort 80% av mina tillägg. TabX och NukeAnything Enhanced gick bra, och fireFTP kom ut med en snabb beta tills vidare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.