Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nyligen beställt Brass från Arturia och väntar med spänning. Fick just tag på en Yamaha Breath-controller häromdagen. Om någon har BRASS så skulle det vara intressant vad ni tycker om den nya fräscha mjukvarplugg med "Physical modellering". Jag kommer nog att ge ett utlåtande här på forumet så småningom.

Ha det så bra i advent- och julrushen och förköp er inte på julklappar men ni kan ju alltid önska er mjukvaruklappar. Man får väl se vad software Claus kommer ned dimpande med i skorstenen.

Fred

• 1 månad senare...
Annons
Postat
...men ni kan ju alltid önska er mjukvaruklappar. Man får väl se vad software Claus kommer ned dimpande med i skorstenen.

Du får skriva önskelista till Santa Claes nu när de finns i lager 😆

• 4 veckor senare...
Postat

Jag har inte hunnit göra några omfattande tester ännu, men initialt känns det inte alls tokigt. Jag ska ansöka om ett par timmar extra per dygn och se om det beviljas - sådär 28 timmar/dygn hade varit bra... Var ansöker man...? 🙂

Nåja - jag ska försöka testa lite mer efter hand och rapportera tillbaks i forumet, men jag har haft alldeles för mycket annat för mig på sistone, så mitt eget musikpillande har fått stå på vänt... 😆

• 3 veckor senare...
Postat

Köpte det idag och blev hur besviken som helst 🙂😉

Kom hem med paketet och stora förväntningar och det lät bara skit. Ingen attack eller vad man ska kalla det i ljuden. Spelade in Can't turn you loose med blues brother och man kunde inte annat än skratta åt skillnaden. Jag ska testa pluggen lite till, men det ser ganska mörkt ut...

Snacka om att bli "blåst" 🙂

🙂

Postat (redigerat)
Nog har jag testat brass men kan man verkligen köpa det av Arturia?
Humor!

b040.gif

Redigerat av Linus
Postat

Nu har jag inte testat den men demon låter ju inte bra. Jag tycker Chris Hein har kommit närmast av alla brass-pluggar, och den kostar väl nästan motsvarande..Problemet är att den är ju långt ifrån perfekt den heller men bakar man in den lite i mixen är den ok, om man inte ska kosta på sig riktig blås då, vilket man bör göra om det ska låta bra. 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.