isotone Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Någon mer än jag som tycker att låtar med mycket "burkar" tar onödigt lång tid att öppna? För mig står Reason och tuggar i ca 1-2 min innan den öppnar. När jag körde samma projekt i Reason 2.5 var det ingen väntetid alls. Datorn är annars mycket snabb och när låten väl öppnats rullar det på finfint. Har en polare som har samma problem. Stört jobbigt! 😱 Vad göra? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Stört jobbigt! 😱 Vad göra? 😉 Ta en kaffe medans du väntar? 😆 Du kör inte ReWire va? Det slöar ner hela inladdningen som sjutton ( olika mycket också beroende på vilket program som är värd ). Hur många samplingar ligger dessa låtar på som tar över minuten att ladda in? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isotone Postat 29 november 2005 Trådstartare Dela Postat 29 november 2005 Stört jobbigt! 😠 Vad göra? 🙁 Ta en kaffe medans du väntar? 😉 Du kör inte ReWire va? Det slöar ner hela inladdningen som sjutton ( olika mycket också beroende på vilket program som är värd ). Hur många samplingar ligger dessa låtar på som tar över minuten att ladda in? Jag brukar passa på att gå och bajsa! 😆 Jag kör rewire när jag kör PT LE, men det spelar ingen roll. Den öppnar nästan lika segt när jag kör den stand-alone. Jag har väldigt många re:drum-maskiner som patchar till många samplingar. Så ja, mycket samplingar är det, och ca. 10-15 "maskiner" i låtarna. Men saken är den, att samma låtar öppnades på ett kick med Reason 2.5 oavsett om jag körde stand-alone eller rewire med PT. Muchos skumt! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Det låter väldigt konstigt att det skulle gå långsammare nu än med 2.5 eftersom att en av förbättringarna i den senaste versionen är mycket kortare laddningstid av samplingar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 29 november 2005 Dela Postat 29 november 2005 Själv har jag inte märkt ett endaste uns av förbättring vad gäller inladdningstid. Tvärtom snarare, och speciellt folk som kör mac verkar ha samma problem som isotone, med flera minuters laddningstid. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
isotone Postat 30 november 2005 Trådstartare Dela Postat 30 november 2005 Ingen som vet förklaringen till detta, eller till-och-med har en lösning på problemet? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
TheNewFlesh Postat 4 mars 2006 Dela Postat 4 mars 2006 Jag har samma problem, 3:an är avsevärt långsammare än 2.5:an på att ladda låtar. Dessutom har den lite konstiga problem, som tex. att om jag kopierar ett anslag i trummaskins-spåret, spelar och stoppar, så har den försvunnit ur minnet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.